Hi ha determinats mites de la nutrició que la societat sembla haver acceptat com a vàlids. Un és que una copa de vi al dia és saludable. Un altre, que la cervesa és una bona opció perquè és molt nutritiva. Si bé l'evidència científica no deixa espai per al dubte i assenyala que l'alcohol és perjudicial per a la salut en totes les seves formes, un estudi de la Universitat Harvard determina quina de les dues begudes ho és menys.
Tot i que els investigadors afirmen que, en dosis moderades, l'alcohol pot protegir contra patologies cardiovasculars, comporta riscos més elevats de desenvolupar altres malalties com diversos tipus de càncer. Així, subratllen que no existeixen evidències per a recomanar el consum del vi i la cervesa.
[noticiadiari]2/266260[/noticiadiari]
Si bé, destaquen que el vi és relativament ric en polifenols, unes substàncies antioxidants i antiinflamatòries relacionades amb beneficis circulatoris i neurològics. La cervesa també en té, però en una menor proporció. Amb tot, però, hi ha aliments molt més complets i saludables si el que es busca és la ingesta de polifenols, com el tomàquet, els fruits vermells, la ceba morada i el raïm, per exemple.
[plantillavirals]
Vi o cervesa? Harvard assenyala quina beguda és més perjudicial per a la salut
Alimentació
L'evidència científica és rotunda i apunta que l'alcohol és sempre perjudicial, en totes les formes
ARA A PORTADA
-
Coses de casa El truc viral amb una bossa de plàstic per col·locar el mòbil al cotxe durant els viatges Europa Press
-
Salut «La majoria dels càncers de pell no neixen d’una piga»: l'alerta d'una dermatòloga sobre aquesta creença Neus Climent
-
Alimentació Una experta en farmacologia desmunta el mite sobre la pastanaga: «No posa moreno» Europa Press
-
Salut Els errors que posen en risc la teva salut a l'hora de banyar-se a la platja o la piscina Europa Press
-
Salut Per què no t’has de gratar les picades de mosquit, segons un estudi: «Com més pica, més s'inflama» Víctor Rodrigo
Publicat el
29 de març de 2024 a
les 13:40
Actualitzat el
19 de juny de 2024 a les
10:54
Et pot interessar
-
Alimentació
Vuit errors que cometem amb els suplements alimentaris i poden afectar-te greument
-
Alimentació
L'error que tothom comet quan guarda el formatge a la nevera: «No respira»
-
Alimentació
Els aliments ultraprocessats que encaixen en una dieta sana, segons Harvard
-
Alimentació
Els millors aliments (i els que cal evitar) per suportar la calor
-
Alimentació
La manera correcta de guardar la síndria a la nevera, segons Carme Ruscalleda: «És molt més higienic»
-
Alimentació
El 90% dels ciutadans no saben prendre cafè, segons un nutricionista
