Ets molt hipocondríac i sempre busques què et passa a internet? YouTube intenta posar-hi solució

Google llança YouTube Health a Espanya per apropar als usuaris informació de fonts sanitàries autoritzades

YouTube Health, una nova sortida pels hipocondríacs a internet
YouTube Health, una nova sortida pels hipocondríacs a internet | Europa Press
25 de setembre de 2024, 10:28

Els hipocondríacs, que pateixen un trastorn per ansietat que els pot afectar de manera severa el seu dia a dia, tenen una tendència clara a consultar internet per saber què els està passant amb símptomes, malalties o altres problemes relacionats amb la salut. Què es troben, moltes vegades? La ja clàssica associació -que ha esdevingut una broma digital- de: tens un mal de cap, tens càncer; tens un lleuger formigueig a les cames, tens càncer; no saps per què no estàs dormint bé, tens càncer.

Fugint de la broma, l'onada immensa de pàgines web que intenten donar sortida a les preguntes de moltíssimes persones al voltant de la salut o del seu benestar porta de cua des de fa dècades els professionals de la salut. I Google ha volgut posar fil a l'agulla, en ser part relativament implicada.  

La multinacional ha llançat un nou servei a l'estat espanyol que pot ajudar moltíssima gent. Es tracta de YouTube Health, un servei que oferirà informació relacionada amb la salut procedent de fonts autoritzades. La intenció és lluitar contra la desinformació sanitària, i per això mateix mostrarà de manera prioritària els resultats d'organitzacions, entitats o centres sanitaris oficials com l'Hospital Gregorio Marañon, Quironsalut o Sanitas, entre d'altres. La companyia pretén ajudar aquells usuaris que, quan s'enfronten a un problema de salut, tracten de resoldre les seves inquietuds mitjançant cerques a internet, a més d'anar al metge.

Habitualment la informació trobada pels usuaris pot ser falsa o errònia, un fet que pot tenir serioses conseqüències per a les persones, sobretot, en temes relacionats amb la salut. De fet, segons ha compartit Google, les visualitzacions de vídeos relacionats amb qüestions de la salut a YouTube van augmentar un 20% l'any passat, amb més de 9 milions de visualitzacions d'aquest tipus de contingut a l'estat espanyol. La companyia ha detallat que aquests vídeos de fonts autoritzades es mostraran en un apartat dedicat específicament a informació de fonts sanitàries, de manera que els usuaris puguin trobar i accedir a aquest contingut fiable de manera senzilla

Els adolescents, una prioritat

YouTube i Google també han presentat una nova iniciativa, YouTube Teens Wellbeing, que té com a prioritat donar suport al benestar dels adolescents a la plataforma. Aquest col·lectiu pateix problemes de salut mental, d'exposició a diversos continguts problemàtics o nocius, a més d'assumir certs discursos o conductes. En concret, aquesta eina posa el focus a oferir a les famílies més control i supervisió dels menors a la plataforma, així com a impulsar recursos i eines per promoure'n el benestar digital i la salut mental.

 Així, la plataforma ha indicat que han desenvolupat noves salvaguardes a les recomanacions de continguts per a adolescents, que han desenvolupat juntament amb un equip d'experts independents del Comitè Assessor sobre Joventut i Famílies de la companyia. Segons ha explicat, han identificat categories de continguts que, si es consumeixen de manera repetida, poden ser problemàtiques per als adolescents i els menors. Per exemple, en aquestes categories s'inclouen vídeos en què es comparen trets físics i s'idealitzen els uns sobre els altres.