Nadal ja és aquí i és moment de compres, tant per un mateix com per regalar a la família, als amics i a la parella. Moltes persones no tenen temps per destinar a visitar botigues i opten per fer les compres a través d'internet. Així no han de sortir de casa i poden assegurar-se que l'entrega es farà a temps.
Per guiar els compradors, l'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha presentat una enquesta en què es valoren les millors botigues per comprar en línia. Les primeres posicions del rànquing són per a Mango, Zara i Nike, mentre que també destaca la bona valoració que reben Cortefiel i Desigual. Per contra, qui sol donar més problemes són AliExpress, La tienda en casa, Worten o Conforama.
L'enquesta reflecteix com les webs especialitzades en roba i esport són, juntament amb les parafarmàcies, drogueries i tendes d'electrònica, qui menys conflictes genera amb els clients. En el sector precisament de l'electrònica, les botigues que obtenen una millor valoració són Apple, PC Componentes, Samsung o HP.
De manera general, cal destacar que les percepcions dels usuaris són bones, però el 13% denuncia algun problema en les compres en línia. En aquests casos, els retards respecte a la data d'entrega són l'escenari de queixa més habitual, però també hi ha l'arribada de productes danyats, que són diferents dels adquirits o que directament mai arriben.
Sigui com sigui, l'OCU també recorda els drets dels consumidors. Qualsevol producte té un termini de devolució de 14 dies naturals sense que calgui donar explicació del retorn ni abonar cap import, amb l'excepció que s'estipuli que les despeses són a compte del comprador. Un cop fet el tràmit, és el venedor qui té 14 dies per efectuar el reemborsament.