Nou cas de ciberestafa per phishing. L'Agència de Ciberseguretat de Catalunya ha alertat aquest dimarts que ha detectat un correu electrònic maliciós d'Endesa que demana seguir uns passos per rebre un reemborsament. Si bé, es tracta d'un engany per extreure les dades de la víctima i emprar-les per entrar als seus comptes bancaris, de correu o de les xarxes socials, per exemple.
⚠️Alerta! Has rebut un correu electrònic d'@Endesa on et notifiquen un reemborsament? Es tracta d'una #estafa per correu electrònic.
— Agència de Ciberseguretat de Catalunya (@ciberseguracat) October 7, 2024
No segueixes els passos que demana, esborra el missatge i alerta al teu entorn!
➕informació a https://t.co/VlAHqrl8URpic.twitter.com/bwJlPnoiww
Per això, l'agència demana no seguir les indicacions del correu, que es titula "Notificación de Reembolso: Sigue los Pasos para Confirmarlo". El missatge ofereix un enllaç i, des d'allà, demana seguir unes instruccions per rebre 224,99 euros (podria ser que el títol i la xifra fossin diferents per a cada cas).
Això, pocs dies després que la Universitat de Barcelona (UB) avisés els estudiants d'una estafa similar. Concretament, d’un altre correu fals que demana pagar una part pendent de la matrícula. Segons l’anunci de la UB, els “missatges maliciosos” s’han rebut a diferents universitats, i porten com a assumpte el títol ‘Pago pendiente de Matrícula’. L’objectiu, afirma la UB, és “estafar” els estudiants “fent-los creure que tenen pagaments pendents”. Alhora alerta que el missatge inclou una adreça de contacte amb un domini de correu “molt semblant” al de la universitat afectada.