Un pilot desmunta un dels temors més estesos quan es viatja amb avió

El transport aeri és el més segur i la baixa proporció d'accidents s'explica per múltiples mesures de seguretat que la població desconeix

Un avió, a punt d'aterrar a l'aeroport del Prat
Un avió, a punt d'aterrar a l'aeroport del Prat | David Zorrakino / Europa Press
Redacció
20 de novembre de 2024, 16:16

Avui dia, l'avió s'ha convertit en part de les vides de tothom per necessitat. La globalització i la hiperconnectivitat fan que viatjar estigui a l'abast de la majoria de la gent. Si bé, hi ha moltes persones que viuen amb angoixa i por els moments previs al vol, així com la totalitat del trajecte. I és una reacció natural, ja que la supervivència en un accident aeri és molt reduïda. D'altra banda, però, és ben sabut que es tracta del mitjà de transport més segur i amb una taxa de sinistralitat més baixa.

Però les dades poden no ser prou argument per als més porucs. Per això, el pilot Perico Durán ha revelat a TikTok en què consisteix un dels moments més crítics per a moltes persones. Es dona quan, després de l'enlairament, l'avió ja no guanya més altura i hi ha qui creu que alguna cosa està fallant.

@pericoduran

🇪🇸¿Por qué parece que los motores se apagan después del despegue? | Miedo a Volar Explicado Si sientes que los motores se apagan o que el avión deja de subir justo después del despegue, no te preocupes, es una sensación muy común. En realidad, lo que ocurre es un ajuste normal de la potencia de los motores: pasamos de la potencia máxima para el despegue a una potencia de ascenso más suave para preservar la vida de los motores y protegerlos. También, bajamos ligeramente el morro del avión para acelerar el avión, ganar velocidad y configurarlo para el crucero. No significa que el avión esté cayendo o que los motores hayan fallado. Este es un procedimiento estándar y seguro, diseñado para garantizar un vuelo eficiente. Conocer estos detalles puede ayudarte a reducir esa sensación de inquietud. 🇬🇧Why Do the Engines Seem to Shut Down After Takeoff? | Fear of Flying Explained If you feel like the engines shut down or that the plane stops climbing right after takeoff, don’t worry—this is a very common sensation. In reality, what’s happening is a normal adjustment of the engine power: we reduce from maximum takeoff power to a smoother climb power to preserve the life of the engines and protect them. We also lower the nose of the aircraft slightly to accelerate, gain speed, and prepare the plane for cruising. This doesn’t mean the plane is falling or that the engines have failed. This is a standard and safe procedure designed to ensure an efficient flight. Understanding these details can help reduce that feeling of unease. #pilot#miedo#aviation

♬ original sound - Perico Durán

Durant explica, però, que això passa perquè l'avió fa servir molta potència per enlairar-se. Una potència que després ja no necessita i, per tant, se'n desactiva quan l'aeronau es troba a 300 metres del terra. "És una mesura per preservar la vida del motor", detalla, alhora que admet que això pot provocar una sensació física de caiguda que és "irreal".