29
d'abril
de
2016, 13:29
Actualitzat:
18:39h
Tots els directors de les 36 escoles Vedruna Catalunya, entre els quals Vedruna Berga, han realitzat aquest abril un viatge a Finlàndia, a la ciutat de Turku, per conèixer el sistema educatiu i analitzar les noves tendències pedagògiques per implantar als centres. En aquest sentit, l'escola considera positiu aquest viatge, ja que Finlància és un dels països capdavanters en aspectes d'educació a nivell europeu.
Entre alguns dels aspectes que s'han destacat hi ha la confiança de les famílies amb l'escola i els mestres, l'autonomia dels centres, els recursos, la relació entre escoles i universitats, i la modernitat en l'àmbit de les noves tecnologies. Això, sumat a una ràtio baixa de nens i nenes per aula, la importància de la tutoria i l'acompanyament professional, i el clima positiu i motivador, són elements clau.
La visita ha estat valorada “molt positivament” per a les direccions dels centres, prenent consciència de les línies de millora i innovació pedagògica a seguir, i posant el focus cap al futur. Per això, la xarxa d'escoles Vedruna dóna suport al document Repensar l’educació, promogut pel Centre UNESCO de Catalunya, apostant fermament en la importància de continuar avançant, innovant i millorant per a ser, segons han afirmat, "centres de referència i de qualitat arreu del país".
Entre alguns dels aspectes que s'han destacat hi ha la confiança de les famílies amb l'escola i els mestres, l'autonomia dels centres, els recursos, la relació entre escoles i universitats, i la modernitat en l'àmbit de les noves tecnologies. Això, sumat a una ràtio baixa de nens i nenes per aula, la importància de la tutoria i l'acompanyament professional, i el clima positiu i motivador, són elements clau.
La visita ha estat valorada “molt positivament” per a les direccions dels centres, prenent consciència de les línies de millora i innovació pedagògica a seguir, i posant el focus cap al futur. Per això, la xarxa d'escoles Vedruna dóna suport al document Repensar l’educació, promogut pel Centre UNESCO de Catalunya, apostant fermament en la importància de continuar avançant, innovant i millorant per a ser, segons han afirmat, "centres de referència i de qualitat arreu del país".