L'Escola Illa presenta una nova mostra del seus Tallers d'Art

Es tracta de la proposta 'Destrucció / Construcció', que recull els processos d’aprenentatge realitzats per l’alumnat

Redacció
12 de maig de 2016, 18:00
L’Escola Illa presenta a partir d’aquest dijous l’exposició Destrucció / Construcció, que recull els processos d’aprenentatge realitzats per l’alumnat d’Illa Oberta - Tallers d’Art del centre municipal d’art i disseny. La mostra s’inaugura aquest dijous a les 19:00 hores al Casal de Pere Quart de Sabadell i es podrà visitar fins al 5 de juny.

Amb aquest títol, els tallers d’art volen donar llum al “destruir”, tot incorporant aquest concepte al gest de crear, amb la voluntat de generar nous espais. En aquest sentit, la “destrucció” ben entesa del format dels antics tallers de l’escola ha generat el naixement de nous espais d’aprenentatge i creixement, de renovació de l’Escola Illa. En aquest marc, la “destrucció” va acompanyada dels dos estadis posteriors: la construcció i la conservació.

Al llarg del temps molts artistes han treballat el fet destructiu en les seves propostes artístiques, com Raushenbeg esborrant un dibuix del seu company W. de Kooning (Erased Drawing, 1953), Niki de Saint Phalle disparant a quadres, Lucio Fontana foradant teles, Ai Weiwei trencant un gerro antiquíssim de la dinastia Han, Gordon Matta Clark foradant i partint cases, entre molts altres.

A Destrucció / Construcció es mostren documentacions dels processos realitzats a les aules dels tallers d’art, posant d’alguna manera en el destruir el construir. Hi haurà treballs dels tallers de disseny de moda i confecció, de vitrall, de restauració creativa de mobles, de calçat, de dibuix al carrer (urban skeching), de ceràmica, dibuix, fotografia i dels tallers infantils d’art.

Un projecte consolidat 

També es recordaran els treballs dels tallers infantils sobre dansa i dibuix, així com altres elements. Destrucció / Construcció demostra la consolidació dels nous formats dels Tallers d’Art que s’han impulsat aquest curs a l’Illa, amb una proposta de cursos quadrimestrals que han suposat un increment d’alumnat respecte el curs passat, amb un total de 242 alumnes matriculats.