
Popularment coneguda com 'la carretera dels bonys', fa trenta anys que al primer tram de 2,5 km de la LV-4241, la carretera que uneix Solsona amb Lladurs, no s'hi fa cap actuació d'asfalt. Cansats del perill de la via, els veïns de la zona i els usuaris de les principals empreses que hi ha ubicades han recollit 450 firmes exigint l'adequació del tram, del qual la Diputació de Lleida n'és el titular. Un dels impulsors de la plataforma d'afectats, Jordi Guixé, ha lamentat la falta d'una resposta "clara i formal" per part de la Diputació i ha denunciat "la perplexitat" del territori pel fet que la carretera sí s'ha adequat en el tram nord, que és el que pertany al terme municipal de Lladurs. "Van parar justament al punt on comença Solsona, que és la part més freqüentada, mentre que la part de Lladurs ja l'han asfaltat en més d'una ocasió", ha explicat.
"En aquest tram l'únic que fan des de fa trenta anys és tapar forats amb graveta. Això crea bonys a la via, amb la perillositat que això representa en una carretera estreta, sense marges i amb alta freqüentació de vehicles". El principal impulsor de la plataforma a favor de l'adequació de la carretera LV-4241, Jordi Guixé, ha denunciat la perillositat de la via, especialment pels motoristes i ciclistes.
Segons Guixé, la carretera rep una alta freqüentació de vehicles, ja que és una de les principals vies d'accés al Port del Compte i, a més, al primer tram hi ha ubicades dues de les grans empreses del territori: el Centre Tecnològic Forestal de Catalunya i el Càmping Solsonès.
La plataforma exigeix que es reasfalti la carretera en el seu primer tram, ja que la via està plena de bonys i no s'hi ha fet cap intervenció important des de que es va crear, ara fa trenta anys. El col·lectiu ha recollit 450 firmes a favor de l'adequació de la via i preveu presentar-les a Diputació de Lleida, titular de la carretera, per exigir-li una resposta "clara i formal".
De moment, la plataforma ha mantingut contactes informals amb alguns representats de la Diputació que els han traslladat la falta de pressupost com a principal motiu pel qual no es fan les obres. El col·lectiu però, no accepta aquest argument, ja que a la part nord de la carretera s'han fet diverses actuacions i, fins i tot, han asfaltat zones que ja havien estat adequades i asfaltades fa relativament poc temps.

Guixé exposa la reclamació de millora de la carretera
Des del passat 9 de gener de 2015, un grup de veïns, visitants, turistes i treballadors del Càmping el Solsonès i del Centre Tecnològic Forestal de Catalunya, han recollit signatures per poder demanar a les autoritats competents, l’arranjament definitiu de carretera LV-4241 des del punt quilomètric 2.5 (entrada al municipi de Lladurs) a l’entrada al municipi de Solsona.
La iniciativa l’ha centralitzat el Càmping i Restaurant El Solsonès que des de ja fa molts anys, s’ha reunit incansablement amb les autoritats presentant, fins hi tot, una queixa formal al Síndic de Greuges, rebent com a única resposta la delegació de les competències a les autoritats provincials (Diputació de Lleida) i argumentant que “la tramitació està seguint el seu curs”.
La carretera LV-4241 ha estat asfaltada, arranjada i reformada en el seu traçat nord moltes vegades. Però mai, mai en el traçat més transitat en número de pas de vehicles diaris i que és, el tram que uneix dita carretera amb la capital de la comarca. És un fet únic, estrany i insòlit a causa de la denigració de l’accés, la perillositat del ferm i de la importància turística i de serveis que té aquesta carretera i precisament aquest tram. El CTFC i el Càmping El Solsonès, són en volum i activitat dues de les empreses consolidades i capdavanteres a la comarca en cadascun dels seus sectors.
És per això que es va endegar, davant la imperícia i inoperativitat de l’administració competent una iniciativa popular per a recollir signatures i ho volem explicar públicament a través dels mitjans de comunicació.
Fins a data d’avui i gràcies a la participació i col·laboració de tots els perjudicats, s’ha aconseguit recollir la meritòria xifra de 450 signatures. És per això que per fer-ho avinent convoquem a tots els mitjans de comunicació a la presentació del recull de signatures i els greuges generats per a l’adequació de la carretera LV-4241 tram que s’ha deixat sense arranjar, des del Km. 0 al Km. 2.5.
