El Consell d'Alcaldes a Pinós presentà el nou programa "Canal Empresa"

El delegat del govern de la Generalitat a la Catalunya Central acompanyat per representants del Departament d’Empresa i Ocupació presentaren el nou programa “Canal Empresa”

Publicat el 19 de setembre de 2013 a les 06:50

El passat dimarts 17 de setembre es celebrà a l’ajuntament de Pinós una nova sessió del Ple del Consell d’Alcaldes. Durant la reunió ordinària es tractaren els temes a debatre en el pròxim Ple del Consell Comarcal i es parlà sobre l’èxit de la Celebració Comarcal de la Diada de Catalunya, entre altres temes d’interès dels alcaldes.
 
Havent acabat el Ple arribà el delegat del govern de la Generalitat a la Catalunya Central, Juli Gendrau, acompanyat per la directora dels Serveis Territorials d’Empresa i Ocupació, Bàrbara Minoves, i d’altres responsables del mateix departament de la Generalitat a la Catalunya Central. Gendrau quan va accedir al càrrec de delegat va adoptar el compromís de donar-se a conèixer a totes les administracions del territori. Aprofitant l’avinentesa del Consell d’Alcaldes va presentar davant dels responsables locals del Solsonès el nou servei “Canal Empresa”.
 
Canal Empresa
 
Aquest nou canal electrònic que ha posat en marxa la Generalitat de Catalunya aglutina tots els tràmits i els serveis que les administracions públiques ofereixen a empresaris, professionals i intermediaris. El portal vol ajudar a empreses i emprenedors i forma part del Pla d'Implementació de la Finestreta Única Empresarial que impulsa el Govern a través del Departament d'Empresa i Ocupació.  El Pla permetrà eliminar el 20% dels tràmits que afecten l'activitat empresarial i simplificar-ne el 68% dels restants abans de 2014.
 
Canal Empresa unifica i ordena la informació tenint en compte les necessitats de l'empresari. D'aquesta manera, aquest nou canal es fonamenta en tres premisses "Amb un clic trobaràs tot el que necessites"; "Donem resposta a les teves preguntes" i "Ens posem en el teu lloc".
 
El portal, pel que fa a la seva estructura, té dues àrees diferenciades:
 
Àrea pública: conté tots aquells continguts o serveis als quals les empreses poden accedir sense que calgui la seva identificació prèvia.
 
Àrea privada: es conforma de tots els continguts i serveis de l'àrea pública, però personalitzats segons les preferències i característiques de l'empresa identificada. Aquesta àrea també ofereix accés a aquells serveis que requereixen identificació prèvia per sol·licitar-los, com per exemple l'accés al detall dels tràmits realitzats, la gestió de dades pròpies o les sol·licituds de tràmits que requereixin identificació.
 
Una altra novetat és la incorporació de l'eina de Cerca guiada de tràmits, que permet conèixer, a partir de l'activitat de l'empresa, i una sèrie de preguntes i respostes, tots els tràmits que s'han de fer, ordre en què s'han de fer, lloc, requisits,  documents, taxes que haurà de pagar i formularis necessaris.