Passat la Festa Major Solsona renovarà tot l’enllumenat públic de la urbanització Mirasol

És la principal actuació d’aquest tipus per aquest exercici

Publicat el 03 de setembre de 2015 a les 14:07
Actualitzat el 03 de setembre de 2015 a les 18:40
La setmana del 14 de setembre, immediatament després de la Festa Major, és previst que comencin els treballs de renovació integral de l’enllumenat públic a la urbanització Mirasol de Solsona. Se’n substituiran tots els fanals existents per uns de nous amb lluminàries més eficients, amb un alt rendiment lumínic i eficiència energètica, basades en la tecnologia LED. 
 
Aquesta intervenció, projectada pel despatx d’enginyeria elèctrica solsoní CB2G per encàrrec de l’Ajuntament, s’ha adjudicat a l’empresa Ineleco per un import de 78.280 euros, i es finançarà íntegrament amb fons propis aconseguits per mitjà d’un préstec. Es tracta de l’actuació de més envergadura en enllumenat públic de Solsona programada per aquest exercici. 
 
Actualment la instal·lació d’aquesta zona residencial, amb làmpades de vapor de mercuri, presenta un mal estat de conservació, fet que suposa una il·luminació deficient, interrupcions en el funcionament i una baixa eficiència energètica, a més de no adequar-se a la normativa –especialment en els vials interiors de la urbanització, que s’il·luminen amb globus que emeten a l’hemisferi superior. En total es retiraran 45 punts de llum i se n’hi instal·laran 50.
 
A la plaça dels Ocells i el carrer del Rossinyol, que és el més transitat, ja que és un dels dos accessos a l’Institut Francesc Ribalta, les columnes seran de nou metres. A la resta de vials, d’escàs trànsit rodat, les làmpades aniran muntades en columnes de cinc metres.