Consell i Ajuntament celebraran la Diada de forma conjunta

Òmnium Solsonès, el Consell Comarcal i l’Ajuntament de Solsona han arribat a un acord de celebració comarcal conjunta de la Diada que inclou tots els municipis del Solsonès

Publicat el 13 d’agost de 2013 a les 14:05

De la mà d’Òmnium Cultural del Solsonès, entitat que va formular la proposta de celebració conjunta, el Consell Comarcal i l’Ajuntament de Solsona han renunciat als seus actes habituals i s’uniran amb un de nou conjunt de tota la comarca que inclourà a tots els municipis.
En paraules del president d’Òmnium Solsonès -l’entitat coordinadora de l’acte-, Ramon Segués, “la celebració comarcal de la Diada serà un acte senzill i curt que combinarà la solemnitat institucional de la Diada amb la voluntat que sigui popular, festiva i participativa”. L’acte, que no tindrà parlaments institucionals, comptarà amb la glossa de Jordi Porta, filòsof i expresident d’Òmnium Cultural. L’Orfeó Nova Solsona interpretarà el Cant dels Segadors, l’Himne Nacional de Catalunya. Per arrodonir la festa els Castellers de Solsona clouran l’acte amb una actuació. També se sumaran a la celebració els Trabucaires de Solsona.
L’acte es durà a terme el dimarts 10 de setembre a dos quarts de nou del vespre a la plaça de la Catedral. S’ha avançat un dia la celebració de la Diada atès la impossibilitat de commemorar-la el dia 11 de setembre perquè es durà a terme la Cadena Humana per la Independència convocada per l’Assemblea Nacional Catalana. Està prevista l’hora de dos quarts de nou del vespre per tal que qui vulgui pugui participar de la pujada de l’estelada al Castellvell. Per altra banda, aquesta hora coincidirà amb la mitja part de la ballada de sardanes a la plaça Major.
Segués va explicar davant dels alcaldes i representants polítics que “avui és un dia de molta alegria per totes les persones de peu ja que el que Òmnium ha formulat i vosaltres heu fet possible és una demanda de la gent del carrer que demana unitat nacional per encarar els esdeveniments que se’ns presenten com a País”. El president del Consell Comarcal, Joan Solà, en representació de la part institucional, apuntà que “la proposta és molt bona i amb la voluntat de sumar esforços pel camí que ha de seguir Catalunya cap a la plena llibertat nacional”.
Per la seva banda, l’alcalde de Solsona, David Rodríguez, va manifestar que, “tot i que Solsona tingui prou entitat per celebrar un acte propi amb motiu de la Diada, els moments especials en què ens trobem han propiciat la celebració d’un acte conjunt d’àmbit comarcal”.
Tots els alcaldes i regidors presents acolliren amb bons ulls la proposta de celebració comarcal de la Diada.