
Foto: Consell Comarcal Solsonès
El plenari del Consell Comarcal celebrat aquest dimarts va aprovar el pressupost de l’ens i els seus organismes autònoms per a l’exercici 2018 amb els vots favorables de tots els grups a excepció dels membres de CiU que hi van votar en contra.
El pressupost de l’exercici 2018 del Consell Comarcal, pròpiament dit, ascendeix a 4.948.950 euros.
La presidenta del Consell Comarcal del Solsonès, Sara Alarcón, ha destacat l’increment de la partida personal per contractació de la quarta plaça de SAT, el nou arquitecte, així com les contractacions derivades del contracte programa de serveis socials i la subrogació del personal del Centre de Tractament de Residus de Clariana de Cardener. Aquestes contractacions es finançaran amb aportacions principalment de la Generalitat de Catalunya, Diputació de Lleida i ajuntaments de la comarca.
Assumpció de la gestió de l’abocador, préstecs i inversions
Tal i com ja va anunciar fa uns mesos el conseller de medi ambient, Albert Bajona, els números per a l’exercici 2018 contemplen que l’ens es faci càrrec de la gestió del Centre de Tractament de Residus de Clariana de Cardener, amb l’objectiu de reduir les entrades i allargar-ne la vida útil. Per aquesta assumpció el Consell Comarcal ha previst una inversió per 233.000 € consistent en maquinària, una làmina protectora i millora instal·lacions, amb finançament de l’Agència de Residus de Catalunya.
Un altre assoliment que Sara Alarcón ha volgut destacar, és el fet que, el Consell Comarcal del Solsonès ha liquidat els préstecs a llarg termini que l’ens tenia contractats, fet que ha reivindicat a favor del sanejament de l’entitat.
El pressupost per a l’exercici 2018 també contempla una partida per elaboració d’una Relació de Llocs de Treball així com part de la paga extra del 2013 pendent amb els treballadors (al 2017 ja s’ha fet efectiu el pagament de la paga extra del 2012).
Inversions
A part de les inversions previstes en el Centre de Tractament de Residus de Clariana de Cardener l’equip de govern també ha prioritzat la inversió en l’adequació i millora de la xarxa de camins comarcals, contemplant una partida de 497.650 €.
Centre Sanitari del Solsonès
Pel què fa al pressupost del Centre Sanitari del Solsonès, la novetat més destacada en relació a l’exercici 2017, és la previsió d’una inversió en renovació de l’enllumenat interior i substitució per leds, caldera de biomassa, inversions en informàtica i equips per un import de 250.000 € amb finançament de Fons europeus i de la Diputació de Lleida.