Unes 20 persones demanen la independència per canviar-ho tot

Publicat el 18 d’octubre de 2013 a les 22:23
La concentració va tenir lloc a la Plaça de l'Ajuntament Foto: Ramon Estany

La convocatòria del Casal La Fura aquest divendres al vespre a Solsona va tenir un escàs ressò. Amb prou feines, unes 20 persones es van congregar a la Plaça de l'Ajuntament de Solsona, al voltant d'unes grans pancartes i una estelada, i on es podia llegir SOM PAÏSOS CATALANS i INDEPENDÈNCIA PER CANVIAR-HO TOT.
Alguer Vendrell, membre del Casal La Fura, va llegir el manifest d'aquest acte fet al carrer que formava part del final de campanya d'Independència per canviar-ho tot, una campanya que ha fet conjuntament l'Esquerra Independentista arreu dels Països Catalans i que aquest dissabte té el seu acte principal de cloenda a Barcelona amb una manifestació a les 6 de la tarda des de la Plaça de la Universitat.

Manifest
Només amb la independència no construirem un futur millor i més lliure. Però la independència és imprescindible per a tenir la possibilitat de construir aquest futur. Necessitem la independència però no en tenim prou amb la independència.
 
Construir els Països Catalans, ara i aquí, és possible. Des de tots els seus territoris. Unint la lluita pels drets socials amb la defensa dels drets nacionals i la batalla pels drets democràtics. Fent d'aquest caminar la gestació d'una identitat inclusiva, oberta i popular. Ara i aquí, és possible.
 
La sobirania econòmica és una garantia imprescindible per a poder obtenir una independència real. Un poble plenament sobirà en política econòmica és l'única opció per a deslliurar-nos de les imposicions dels mercats i la Unió Europea.
 
La mobilització popular és l'única garantia que tenim per assolir la independència. És la garantia que es podrà fer descarrilar el nou pacte amb l'estat que ja ens estan preparant les elits d'aquí i d'allà. És la garantia que anul·larà el somni lampedusià de fer que tot canviï per a que no canviï res. És la garantia que barrarà el pas de nou a l'espanyolisme i no es conformarà amb governs de progrés de baixa volada.
 
L'organització de les classes populars és l'eina que ha d'obrir un procés constituent. Aconseguir plens drets socials, alliberament de gènere, redistribució de la riquesa i democràcia econòmica només depèn de la força del nostre poble organitzat i mobilitzat.
 
Independència per canviar-ho tot és una iniciativa que vol posar aquests eixos polítics al centre del debat. Som multitud les persones que volem canviar les coses. Aquelles persones que ens han precedit en aquesta lluita han escrit les millors pàgines de la història del nostre poble. Ara que s'entreobren les portes del canvi, cal la força d'aquest poble per obrir-les de bat a bat.
 
Per tot això fem una crida a una primera mobilització als carrers de Barcelona el 19 d'octubre. Per continuar lluitant per canviar-ho tot.