En cada curs, en el marc del crèdit de síntesis que s’imparteix en el Cicle formatiu en Sistemes
Microinformàtics i Xarxes, a l’Escola Arrels , es té com a objectiu elaborar un projecte que tracti alguns dels coneixements rebuts durant el cicle. S’explica, en aquest apunt, el funcionament d’un dels projectes elaborats per un dels alumnes durant aquest curs 2014/15 que ja finalitza.
L’objectiu d’aquest projecte fou elaborar un sistema capaç de recopilar informació ambiental a
través de sensors i els trametés en temps real a un lloc web. L’element central d’aquest sistema consisteix en una placa Arduino Uno, que coordina tot el procés. Respecte als sensors, en vàrem trobar un de baix cost capaç de llegir valors per la temperatura, la humitat i la lluminositat així que aquestes foren les dades que escollírem per analitzar. L’Arduino, a través d’una shield wifi, es connecta a Internet a través d’una xarxa wifi, i tramet les dades fent una petició GET a un script escrit en PHP. La pàgina web s’encarrega de recopilar totes les dades, introduir-les en una base de dades MySQL i mostrar-les en les peticions dels navegadors client.
Es mostra, a continuació, un esquema de tot el procés:
El lloc web que mostra totes les dades respon sota el domini www.sensors-solsones.cat. Tant
el domini com el servidor d’allotjament per al lloc web ens foren facilitats gratuïtament a
través d’ un concurs d’estudiants de secundària i post-obligatoris que s’anomena “webs al
punt”.
Considerem els crèdits de síntesis com una possibilitat per a implementar projectes creatius i
interessants que sovint no tenen cabuda en el marc de les assignatures convencionals en els
plans d’estudis post-obligatoris.
Es mostra, a continuació, un esquema de tot el procés:

el domini com el servidor d’allotjament per al lloc web ens foren facilitats gratuïtament a
través d’ un concurs d’estudiants de secundària i post-obligatoris que s’anomena “webs al
punt”.
Considerem els crèdits de síntesis com una possibilitat per a implementar projectes creatius i
interessants que sovint no tenen cabuda en el marc de les assignatures convencionals en els
plans d’estudis post-obligatoris.
