El proper dijous 15 de maig de 2025, dins de la programació de la Fira de Sant Isidre, tindrà lloc a Solsona la jornada tècnica “La identificació electrònica en boví de carn extensiu: novetats i oportunitats de futur”, adreçada a professionals del sector ramader i tècnics vinculats a la sanitat animal.
El proper 1 de juliol entrarà en vigor el nou sistema d’identificació electrònica per al bestiar boví, que serà obligatori per a tots els animals nascuts a partir d’aquesta data.
La sessió, organitzada pel Departament d’Agricultura Ramaderia Pesca i Alimentació (DARPA), abordarà els canvis que implica la implementació de la identificació electrònica en el bestiar boví a Catalunya, tant des del punt de vista normatiu com pràctic.
La jornada s’iniciarà a les onze del matí amb la benvinguda a càrrec de Raquel Sánchez, directora dels Serveis Territorials del DARPA a la Catalunya Central. Seguidament, Núria Ribas, cap del Servei de Sanitat Animal del DARPA, juntament amb els veterinaris Roger J. Palacín i Enric Sarró, explicaran el nou marc normatiu i els aspectes pràctics associats a la identificació electrònica dins la gestió tècnica ramadera.
A continuació, el veterinari Alberto Fernández, especialista en boví de l’empresa DATAMARS, exposarà les aplicacions pràctiques d’aquesta tecnologia i les implicacions que pot tenir per als ramaders. La jornada finalitzarà amb un torn obert de paraules.
Les inscripcions a la jornada cal fer-les a través de la web https://ruralcat.gencat.cat/
Per a més informació us podeu dirigir a l’Escola Agrària del Solsonès (973 48 0713) o enviar un correu electrònica l’adreça aecasol.daam@gencat.cat
La jornada pretén explicar la transició cap a aquest sistema i quines són les implicacions pràctiques per a la gestió del bestiar.