VÍDEO Carlins i liberals s'enfronten en una Carlinada històrica a Berga

Els dos bàndols batallaran els propers 2 i 3 de juliol en un una competició sana, històrica i festiva

Publicat el 16 de juny de 2016 a les 13:28
Actualitzat el 16 de juny de 2016 a les 18:04
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4y5gpi_Y_1o[/youtube]
Carlins i liberals fa anys que s'enfronten a Berga en el marc de la Guerra de la Farina que organitza la Bauma dels Encantats. Enguany, però, la batalla serà històrica, en una Carlinada de dos dies el 2 i 3 de juliol, que inclourà tot tipus d'activitats. 

Organitzada per l'Ajuntament de Berga i amb la col·laboració de diverses entitats com l'A.E. Bàsquet Berga, Handbol Berga, CEB-Vòlei, els Mountain Runners del Berguedà, el Grup Colònies a Borredà, Cia. de Jocs l'Anònima, l'AAVV Santa Eulàlia, el Casal de la Gent Gran, Indòmit o Trastukats, la batalla serà mítica per la competitivitat sana i festiva. 

Prèviament, tots els ciutadans de Berga i comarca que hi vulguin participar s'hauran d'inscriure a la pàgina web de la Carlinada en un dels dos bàndols. A més, hauran de decidir si volen participar en alguna de les activitats organitzades com bàsquet, handbol, vòlei, bergatrail, bitlles, olimpíades infantils, pòquer, concurs de postres, concurs de cultura popular, batucada, paintball o un campionat d'espiriball, entre d'altres. 

Durant la Carlinada, ha informat l'Ajuntament de Berga, s'intentarà, a més, aprofundir sobre els coneixements de l'època i la història concreta de la ciutat. Per altra banda, al llarg del cap de setmana hi haurà quatre quarters establerts per a descansar. El bar Cal Negre i El Celler seran els quarters liberals, mentre que El Cóm i el bar la Plaça acolliran el bàndol carlí.