La Berga Moda (BM) torna aquest mes de maig a Berga, replicant el format de fira monogràfica al Parc de les Aubes. La cita serà el 24 de maig, entre les 17.00 i les 23.00 hores, i incorpora novetats com un espai per a dissenyadors emergents i tallers infantils. Tot això, dins de la missió de Bergacomercial de revertir la fuga comercial que pateixen els establiments de la ciutat de centrats en el sector de la moda.
Un total de 23 parades de l'àmbit de la roba, l'estètica i els complements es desplegaran entorn del Parc de les Aubes. El radi de la mostra s'amplia ennguany a la vorera superior de la zona verda (a la carretera de Sant Fruitós) per acollir millor l'oferta i permetre que la fira respiri més. Així ho ha compartit Judit Cardona, membre de la junta de Bergacomercial, qui ha confirmat que el certamen augmenta el nombre de botigues que compartiran les últimes tendències de les temporades de primavera i estiu.
Novament, a més dels punts de venda, la cita inclou altres propostes. D'una banda, la fira estarà amenitzada amb l'acompanyament musical d'un punxadiscos i amb una oferta gastronòmica, incloent-hi el servei de bar a càrrec del Dickens i d'una selecció de foodtrucks per poder picar, tant dolç com salat. En aquest sentit, una de les novetats de l'agenda d'aquest 2025 són els tallers infantils, enfocats en la moda, per entretenir el passeig als visitants de totes les edats.
Una altra aposta innovadora és el nou espai dedicat als dissenyadors emergents de proximitat, per tal que el talent local en el sector de la moda pugui brillar també a casa. Amb tot, el desig de Bergacomercial és poder reviure l'èxit del 2024, primera edició de la campanya en format de mostra i que va fascinar tant a visitants com a expositors. "Nosaltres veníem més que res a exposar la nova temporada, però es va vendre bé i també vam tenir gent nova a les botigues els dies següents", ha confirmat Cardona, asseverant que "tothom va quedar molt content".
"Aquestes fires monogràfiques funcionen molt bé i l'any passat va ser un gran referent: d'espai, d'organització, de volum de gent, de presència... Va ser molt agradable, així que esperem que aquest any es repeteixi", ha declarat la regidora de Comerç i Promoció econòmica, Ermínia Altarriba, qui ha recalcat que la col·laboració logística que fa l'Ajuntament de Berga en aquestes iniciatives és una forma de retornar el servei a "les associacions, entitats i el conjunt de la societat civil organitzada que fan que dia a dia hi hagi més accions a la ciutat". Així, en aquest cas, la regidora ha valorat que la mostra permet "donar visibilitat al comerç local, que és la gent que treballa dia a dia a la ciutat".
Lluita per frenar la fuga comercial
Més enllà d'oferir una jornada agradable i de compres a la capital del Berguedà, la missió que Bergacomercial pretén treballar a través d'accions com la Berga Moda és contribuir a frenar la fuga comercial que pateix especialment el sector de la moda. "Continuem creient en aquesta fira perquè és necessària, tenint en compte els estudis dels últims anys i mesos, que demostren que tenim una fuga de compra d'aquest sector", ha exposat la presidenta de la unió de botiguers, Sandra Subirana, qui ha afegit que l'aposta de la BM també pretén "fer-nos més atractius de cara a tots els consumidors de les diferents generacions i acostar-nos més a ells".
Segons les dades de Bergacomercial, prop del 40% dels comerços de la ciutat (i també dels que estan associats a la unió) són establiments dedicats a la venda de roba i complements, a més dels serveis d'estètica. Per tant, incidir en la retenció de les compres en aquest àmbit és primordial per a l'entitat, tal com han assenyalat des de la junta.