Berga Grup Independent (BeGI) defensarà al ple d'aquest dijous una moció per la millora de la seguretat i el civisme a la ciutat. La proposta està especialment enfocada a plantejar una reestructuració del cos de la Policia Local de Berga, creant unitats especialitzades en diferents àmbits d'incidència i incrementant el nombre d'efectius. Així mateix, també posa sobre la taula reforçar l'ús de càmeres de videovigilància a la via pública, fomentar la presència d'efectius de Protecció Civil i crear un Pla de Seguretat Integral de Berga.
La moció que aquest vespre portaran al plenari Judit Vinyes i Lluís Minoves fa referència a "un augment preocupant de la inseguretat i l'incivisme" compartit amb altres ciutats d'arreu de Catalunya. "Tenim l'oportunitat d'anticipar-nos i revertir aquesta tendència", exposen al text per argumentar la petició per incrementar el nombre d'efectius de la Policia Local de Berga així com per implementar "una reestructuració organitzativa que respongui millor a les necessitats actuals".
Des de BeGI consideren que desplegant diferents unitats especialitzades i nous protocols d'actuació, Berga podria esdevenir "un exemple de ciutat segura i cívica". En concret, fan referència a equips de nit, de proximitat, d'investigació i K9 per "abordar la diversitat de necessitats en matèria de seguretat i civisme", a més de referir-se també a una unitat especialitzada administrativa tenint en compte que "el 90% de les actuacions de la Policia Local estan dins l'àmbit administratiu". En definitiva, els independents instaran als altres 15 regidors a centrar els esforços en els canvis interns que pot efectuar el cos d'ordre municipal mentre no s'implementen canvis legislatius en la matèria, dotant la Policia Local "de les eines necessàries per combatre l'incivisme de manera més efectiva".
Encara pel que fa a la Policia Local, la moció demanarà l'increment dels efectius policials "per garantir un servei més eficaç i productiu" a més de dissenyar una nova estructura organitzativa del cos que contempli la promoció interna. Així mateix, es planteja a l'Àrea de Governació de l'Ajuntament de Berga que fomenti la formació continuada dels agents "per assolir amb màxima professionalitat les especialitzacions en matèria de mobilitat, trànsit, policia administrativa i de proximitat".
Més enllà de les mesures estructurals al cos policial municipal, des de BeGI també defensen "la importància de Protecció Civil en totes les tasques relacionades amb la seguretat ciutadana". Els independents recorden que "a la comarca no existeix cap unitat de Protecció Civil" i consideren que Berga "ha de comptar amb un espai i equip de Protecció Civil amb la principal funció de donar cobertura en tasques d'informació, de prevenció i seguretat". També creuen que la instal·lació d'aquest servei hauria de donar suport a l'hora de "revisar i actualitzar els plans de protecció civil vigents".
En darrera instància, la moció demana utilitzar les càmeres de videovigilància instal·lades a la via pública instal·lades "amb la finalitat de detectar i sancionar tota mena de delictes", citant d'exemple les ocupacions, el tràfic d'estupefaents, els robatoris, l'assetjament, o l'incompliment de les ordenances de civisme i de circulació. També planteja establir un Pla de Seguretat Integral per la ciutat de Berga, el qual ha d'incloure un programa formatiu i establir els protocols de col·laboració amb l'Institut de Seguretat Pública de Catalunya (ISPC).