BeGI defensarà una moció per reclamar una millora del transport públic al Berguedà

Els independents volen que l'Ajuntament de Berga reclami la posada en marxa de la T-Mobilitat a la comarca i també més connexions

Un bus estacionat a la Rasa dels Molins de Berga
Un bus estacionat a la Rasa dels Molins de Berga | Lídia López
06 de setembre de 2024, 19:20
Actualitzat: 19:25h

L'Ajuntament de Berga engegarà el nou curs polític la setmana vinent amb la primera sessió ordinària de ple després de l'aturada estival. Ara bé, hi ha assignatures que repeteixen al temari, com és el cas de la de mobilitat. I és que Berga Grup Independent (BeGI) ha avançat que portarà a debat una moció per reclamar una millora del servei de transport públic al Berguedà.

Els dos regidors del grup demanaran a la resta de membres de la corporació fer una nova demanda a la Generalitat perquè s'inclogui la comarca en el sistema tarifari integrat de la T-Mobilitat "en el termini més ràpid possible, per tal que els seus ciutadans siguin beneficiaris d’aquestes bonificacions". La segona petició serà insistir al Govern respecte de la millora dels serveis de comunicació intercomarcals, els quals entenen que també han de quedar coberts sota el mateix paraigua tarifari. A més, des de BeGI també sol·liciten que l'Ajuntament faci arribar la moció a la resta de municipis del Berguedà, per tal que s'hi puguin adherir i sumar suports.

La darrera vegada que es va parlar sobre la T-Mobiltat i el seu aterratge a la comarca va ser durant la presentació del nou bus urbà elèctric de Berga, el mes de juny. Aleshores, el  director de la Zona Mediterrània d’Alsa -empresa concessionària dels serveis amb Manresa i Barcelona-, Valeriano Díaz, va assegurar que la companyia ja havia complert les demandes tècniques que se li havien requerit per poder implementar aquest sistema digital de mobilitat, que es gestiona a través d'una aplicació mòbil. "Només queda la voluntat política", va declarar aleshores el directiu, qui es va mostrar comprensiu respecte de la complexitat burocràtica que suposava l'entesa entre organismes.

Abans d'això, la trajectòria de promeses incomplertes respecte la posada en marxa d'aquest servei s'allarga des dels primers mesos del 2023. L'aleshores conseller de Territori, Juli Fernàndez, va situar el seu desplegament a la setena corona -on hi ha el Berguedà, el Ripollès i el Solsonès- ala tardor d'aquell any, i posteriorment a inicis del 2024. Des d'aleshores, no hi ha hagut més dates al calendari. Els independents ja van enviar una missiva a Fernàndez preguntant-li al voltant de l'afer de la T-Mobilitat, en la qual els va al·legar els esmentats inconvenients tecnològics. Mesos després, hi va haver un canvi de titularitat en la cartera a favor d'Ester Capella, cosa que tampoc va suposar novetats respecte de l'arribada dels nous títols. Actualment, amb el canvi de Govern, qui encapçala el departament és Sílvia Paneque.

Sigui com sigui, des de Berga Grup Independent assenyalen en el text de la moció que el Pack Berguedà, impulsat amb importants bonificacions en els preus per motius d'equitat amb la resta d'usuaris, ha demostrat gaudir d'una "alta acceptació", la qual s'ha traduït en "un increment substancial dels usuaris del transport públic". Amb tot, des de BeGI recorden que "l'única opció de transport públic a la comarca del Berguedà és l'autocar", i fan èmfasi en el fet que el Berguedà s'ha convertit en "l'única comarca de la província de Barcelona que ha quedat fora del sistema tarifari integrat de l'àrea de Barcelona".

Arxivat a