L’Editorial Mediterrània acaba de publicar el primer títol sobre la figura de Banksy que s’edita en català i en castellà, Banksy, l’art trenca les regles. És una obra original de Hettie Bingham, traduïda per Carles Miró, orientada al públic juvenil i que ofereix "un tastet" i no pas "una tractat" de la figura i l’obra del famós artista de carrer, la identitat del qual segueix sent desconeguda.
Pel que fa a la qüestió, el llibre recull les diverses teories que hi ha sobre la seva persona ("si treballa sol, si és un col·lectiu d’artistes, etc", tal i com apunta l’editora). A més, inclou una actualització de darrera hora introduïda per l’editorial, que sosté que podria ser un dels integrants del grup britànic Massive Attack. "És una obra pensada com una introducció al món de Banksy", ha puntualitzat l'editora, un llibre il·lustrat amb obres de l’artista “que pot fer sorgir el cuquet en aquelles persones que no el coneguin de gaire".
Un artista que "se la juga"
L’obra ha estat presentada aquest dimarts a Barcelona per l’editora Montse Costas, que va ser la primera sorpresa en saber que mai abans s’havia traduït a l’estat espanyol, en cap de les llengües, una obra sobre l’artista. “El vam descobrir a la Fira del Llibre Infantil i Juvenil de Bolonya, ara fa un any, i en vam comprar els drets a l’editorial anglesa”, recorda. Durant la presentació, el muralista Mateo Lara ha recreat en un mur del Parc de les Tres Xemeneies l’obra icònica de Banksy que apareix a la portada del llibre.
Lara ha posat en valor l’obra de Banksy, de qui no es considera deixeble perquè té un estil més figuratiu que no pas el de l’artista britànic. No obstant això, Lara ha reconegut l’enginy de l'autor per fer arribar la feina dels artistes de carrer arreu, essent un art que fins no fa gaire no arribava als museus. “No em sembla que s’hagi fet comercial, quan la seva actuació està posada en llocs prohibits o que són punts calents on no és fàcil pintar; com a artista, se la juga", assenyala.
Banksy, per primera vegada en català
Cultura
Editorial Mediterrània tradueix "Banksy, l’art trenca les regles", una introducció a l’obra i figura del misteriós artista, també inèdit en castellà
ARA A PORTADA
-
Política Sánchez anuncia ajudes que doblaran l'assegurança obligatòria per a les víctimes d'Urda Bernat Surroca Albet
-
Política Junts denuncia Renfe per homicidi i lesions greus per l'accident a Gelida de principis d'any Oriol March
-
-
Política L'accident de Toledo enfonsa el PSOE i dona «supermajoria» al bloc PP-Vox, segons «El Mundo» Gerard Mira
-
Política Illa demana mantenir l'alta velocitat Barcelona-Madrid mentre es fan obres de millora Bernat Surroca Albet
Publicat el
07 de març de 2017 a
les 16:29
Et pot interessar
-
Cultura
«Sento certa frustració per no poder arribar a més gent amb la meva música»
-
Cultura
Enric Cirici, la pàtria sense additius
-
Cultura
Enrique Vila-Matas, Premi Nacional de les Lletres Espanyoles 2026: «La literatura m'ajuda a no avorrir-me»
-
Cultura
«El Punt Avui», l'Espai Texas i SOS Català, premiats a la 26a Nit de les Revistes i la Premsa en Català
-
Cultura
Tordera completa la sardana més gran de la seva història: més de 750 persones
-
Cultura
«El veí expat encara no m’ha dit ni una punyetera paraula en català»
