El Connexions torna a la tardor amb diàlegs musicals i propostes inèdites

La cinquena edició del cicle oferirà una quinzena de concerts a l'octubre a diferents sales de Barcelona | Entre els artistes s'hi troben la Big Ensemble del Taller de Músics, Renaldo & Clara amb Xavier Baró o Rita Payés amb Joan Chamorro

Publicat el 22 d’agost de 2016 a les 16:55
El cicle de diàlegs musicals Connexions arribarà aquesta tardor a la cinquena edició  apostant com és habitual per la transversalitat estilística. Bankrobber ha anunciat aquest dilluns que juntament amb el Taller de Músics han organitzat els quinze concerts del certamen a Barcelona. Les dues sales de l’Apolo, el nou espai del Taller de Músics i el CAT Tradicionàrius acolliran les actuacions durant tot l'octubre.

El primer concert del cicle serà el de la Big Ensemble del Taller de Músics amb l’espectacle inèdit Nadando en el olvido, l’1 d’octubre a la Sala Apolo. La proposta inaugural aproparà la música de la banda als poemes de Leopoldo María Panero. Altres combinacions que s’estrenaran al Connexions seran les fusions del grup de disco-funk Fundacion Tony Manero amb l’Original Jazz Orquestra del Taller que repassaran el bo i millor de la música negra amb més de 20 persones d'alt l’escenari.

Més connexions inèdites

Entre les altres propostes que es presenten en públic per primera vegada hi ha la col·laboració de Clara Vinyals (de Renaldo & Clara) amb Xavier Baró, dos representants de les diferents generacions del folk laietà. També es presentarà el projecte de rock comunal i litúrgic, Branca Santa, que aglutina noms com Xarim Aresté o Roger Pistola en una big band amb imatges de Joan Garau. Carles Belda i Sanjosex presentaran l’iniciativa musical Càntut, que ha de servir per recuperar el cançoner tradicional de les comarques gironines. 

La resta de noms que fins el 30 d’octubre actuaran dins el cicle són de procedències i estils molt diversos, hi trobem la conjunció de les guitarres d’Álex González i Jordi Matas, els erudits del mestissatge Fahmi Alqhai, Arcángel &i Academia del Piacere estrenant Las idas y las vueltas o l’arriscada connexió d’electrònica i flamenc de Niño de Elche y Los Voluble. Tanquen el cartell Funkystep & The Sey Sisters, A Contra Blues, David Nuri amb Alfred Tapscott, José Carrasco amb Gabriel Amargant i Joan Chamorro Reunion amb Rita Payés.

A més dels concerts, el connexions també oferirà una sèrie de xerrades al voltant de grans discos edificats sobre el concepte de connexió. El preu de les entrades pels concerts de l’Apolo serà d’11 euros anticipada i 14 euros a taquilla. Les actuacions al Taller de Músics 24 i les xerrades seran gratuïtes. 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=gUdh1gofbgU[/youtube]