El futur del periodisme, vist per cinc excorresponsals internacionals

Publicat el 11 de febrer de 2015 a les 18:47

Els excorresponsals, en un moment de l'acte Foto: ACN
 

Els excorresponsals internacionals Martí Anglada, Toni Cruanyes, Jordi Pérez Colomé i Sergi Vicente han debatut aquest dimecres sobre el futur del periodisme en el marc d'un acte per presentar el llibre 'Cinc mirades del periodisme internacional', de Joan Solé. L'esdeveniment ha tingut lloc a l'Auditori de la Facultat Blanquerna de Comunicació i Relacions Internacionals. El debat ha girat especialment entorn el paper de les noves tecnologies en el periodisme internacional, la crisi dels mitjans tradicionals, la importància del rigor en la informació i les noves fornades de periodistes.

Martí Anglada ha volgut recordar els pioners (els historiadors Heròdot i Plutarc) i els caiguts de la professió (en referència al presentador de la NBC Brian Williams) i ha defensat que "la qualitat sempre destaca". Toni Cruanyes ha admès que el periodisme internacional és "la primera víctima de la crisi dels mitjans", però que també és el principal beneficiari de les noves tecnologies de comunicació.

Jordi Pérez Colomé ha afirmat que Internet exigeix que els periodistes internacionals "treballin més les seves peces", i Sergi Vicente ha insistit en la importància que "l''establishment' dels mitjans aposti pels joves", igual que Martí Anglada va apostar per ell i per Toni Cruanyes en el passat.

Al final de l'acte, Solé ha defensat la necessitat que els joves periodistes tinguin veu, ha denunciat la precarietat d'una professió que "incita a deixar-ho" i ha animat els que comencen a no defallir. El llibre 'Cinc mirades del periodisme internacional' recull entrevistes a Martí Anglada, Toni Cruanyes, Marc Margineda, Jordi Pérez Colomé i Sergi Vicente.