El Govern ha aprovat aquest dimarts la creació del guardó Pau Casals amb l'objectiu de "fomentar la projecció exterior de la cultura catalana i situar el model cultural del país com a referent i com a marca internacional", segons ha explicat el conseller del sector, Santi Vila, que ha comparegut en roda de premsa després del consell executiu. La distinció suposa atorgar a personalitats rellevants de l'àmbit cultural català el títol honorífic de Legat o Legada d'Honor de la Cultura Catalana.
Els premiats, que no rebran cap tipus de retribució, tindran "tasques específiques" de representació, promoció i projecció internacional de la cultura catalana. Els requisits per ser guardonats, segons la documentació facilitada pel Govern, són quatre: ser "personalitats de prestigi", "haver contrinuït a la projecció internacional de la cultura catalana", tenir "fama internacional" i disposar d'honorabilitat "pública i privada".
"Es tracta d'influir en els valors del món des de la cultura catalana", ha destacat Vila, que ha indicat que el premi serà entregat cada dos anys. El nom de Pau Casals és un homenatge al violoncel·lista català, segurament un dels ciutadans del país més reconeguts a nivell internacional.
El Govern crea el guardó Pau Casals per fomentar la projecció exterior de la cultura catalana
Cultura
La distinció atorgarà als premiats tasques de representació i promoció internacional de Catalunya durant dos anys | Es concedirà cada dos anys i tindrà valor vitalici i honorífic, sense cap retribució a canvi
ARA A PORTADA
-
-
-
Política Enquestes del 29-N: quin resultat hi haurà i quines majories seran viables? Roger Tugas Vilardell
-
Política El bloc PP-Vox resisteix però s'allunya de la supermajoria, segons una enquesta d'«El Mundo» Marc Orts i Cussó
-
Societat Ruta pel centre de Barcelona després dels saquejos: operaris a contrarellotge i Albiol en campanya David Cobo
Publicat el
27 de desembre de 2016 a
les 13:44
Actualitzat el
27 de desembre de 2016 a les
13:45
Et pot interessar
-
Cultura
Tordera completa la sardana més gran de la seva història: més de 750 persones
-
Cultura
«El veí expat encara no m’ha dit ni una punyetera paraula en català»
-
Cultura
«Som una suma de por i esperança»
-
Cultura
Mazoni i parlar entre nosaltres
-
Cultura
Coses de l'octubre (i II)
-
Cultura
Mor Albert Feliu, germà de la Núria Feliu i guardià de la seva memòria
