El Grup Barnils ha emès aquesta tarda de dilluns un comunicat en el que "rebut i denuncia" les amenaces proferides pel vicepresident de Democracia Nacional Pedro Chaparro durant l'acte polític de la manifestació ultra que ha tingut lloc a Montjuïc.
Segons el Grup, "una societat democràtica no pot permetre que amenaces d’ultres a periodistes com aquesta quedin impunes" i recorda que "no és la primera vegada que Jordi Borràs és objecte d’insults i amenaces".
"Rebutgem, una vegada més, qualsevol intent de coaccionar l’exercici professional fent ús de la violència, ja sigui per mitjà de la força com per amenaces i intimidacions", expliquen, tot afegint que el GPRB "se se solidaritza amb Jordi Borràs i la seva tasca i l’anima a denunciar Pedro Chaparro, per al qual l’entitat li ofereix tot el seu suport".
Per últim, demanen "a la Fiscalia especial de delictes d’odi i discriminació que actuï d’ofici contra aquest tipus d’amenaces que massa vegades queden impunes".
Sis fotografies per explicar per què molesta tant el fotoperiodisme
Per la seva banda, l'observatori crític dels mitjans, Mèdia.cat, també ha mostrat la seva solidaritat amb Borràs recordant que el 2013 ja va ser amenaçat de mort per l'extrema dreta. En l'article, Mèdia.cat intenta explicar per què molesta tant la seva feina. Per fer-ho, mostren sis imatges del fotoperiodista amb sis moments que ha fotografiat la seva càmera i que han tingut conseqüències tant a nivell social com polític.
El Grup Barnils «rebutja i denuncia» les amenaces al fotoperiodista Jordi Borràs
Cultura
L'observatori crític dels mitjans Mèdia.cat també se'n fa ressò i explica per què molesta tant la feina del fotoperiodista en sis fotografies
ARA A PORTADA
-
Societat Evitar l'AP-7 i «sortir amb temps»: les recomanacions de Trànsit per sobreviure a l'eclipsi Gerard Mira
-
Societat Eclipsi total del 12 d'agost: tot el que cal saber per aprofitar una oportunitat històrica Blai Casas
-
Societat Elies, el «petit Sheldon Cooper» de 9 anys, apassionat per l'eclipsi: «M'interessa tot el que no sàpiga» Neus Climent
-
-
Publicat el
12 d’octubre de 2015 a
les 17:30
Et pot interessar
-
Cultura
Catalunya aterra a Estocolm per celebrar la 38a edició de l'Aplec d'Adifolk
-
Cultura
Cultura vol impulsar una companyia nacional de teatre
-
Cultura
Què està passant amb les humanitats: una branca en perill o clau per al futur?
-
Cultura
Honor al porró!
-
Cultura El Govern avisa que una extracció forçada dels murals de Sixena deixaria una «imatge lamentable»
-
Cultura
Josep Maria Espinàs o Ester Boix: les personalitats que Catalunya commemorarà el 2027
