L'editorial del diari El País d'aquest dimarts reconeix explícitament que Catalunya va guanyant en la batalla per l'opinió pública internacional i que aquesta és la causa real de l'enviament d'un argumentari a totes les ambaixades espanyoles, un bloc de 210 pàgines que ha estat filtrat aquest dilluns, precisament, a través d'El País: "El Govern de Mariano Rajoy s'ha vist obligat a reaccionar davant del forat que el ben greixat aparell de propaganda de l'independentisme està fent a la premsa estrangera, presentant Espanya com a espoliadora i el seu govern com a poc democràtic per no permetre que els catalans s'expressin a les urnes".
El diari madrileny també aprofita per criticar el discurs de Cap d'Any del president Artur Mas: "Apel·lar al principi democràtic ha estat fins ara un dels eixos de l'argumentació independentista perquè els seus promotors consideren que és el que més els pot afavorir en l'escenari internacional. A aquest guió es va cenyir també ahir el president de la Generalitat, Artur Mas, en el seu discurs de Cap d'Any". El País afegeix que "sota el guant de seda, el discurs mantenia, amb la intransigència de sempre, l'exigència unilateral de celebrar una consulta el 2014 perquè Catalunya pugui decidir el seu destí"
El diari més emblemàtic de l'esquerra espanyola dóna suport total al govern del PP perquè, al seu parer, "a Rajoy l'avala la Constitució enfront de l'amenaça d'una consulta il·legal".
El País reconeix que Catalunya «fa forat a la premsa estrangera»
El diari progressista dóna suport al govern del PP contra "el ben greixat aparell de propaganda de l'independentisme"
ARA A PORTADA
Publicat el 31 de desembre de 2013 a les 15:00
Et pot interessar
-
Cultura
El futur Museu Carmen Thyssen Barcelona pren forma amb la seva primera intervenció artística
-
Cultura
La Comissió de la Dignitat presenta un requeriment a la Generalitat per «deixadesa» d’obligacions en els plets de Sixena
-
Cultura
Joan Dausà estrenarà el nou disc «Immortals» la primavera del 2026
-
Cultura
Subhasta milionària: un quadre de Gustav Klimt trenca el rècord històric de preu
-
Cultura
El musical «Ànima» i «L'herència» s'imposen als Premis Butaca
-
Cultura
«L'educació és dura, no és millor perquè sigui més amable»
