La nova pel·lícula d'Agustí Villaronga, El ventre del mar, ha fet història al Festival de Màlaga amb la Biznaga d'Or a la millor pel·lícula, la de plata a millor direcció, millor guió i millor actor per Roger Casamajor. També s'ha endut el guardó a millor fotografia per Josep Maria Civil i Blai Tomàs, i la millor música per al compositor Marcús J.G.R, marcant així un rècord al certamen.
El film retrata el naufragi real de la fragata Alliance el 1816 i és una adaptació d'Oceà mar d'Alessandro Baricco. El film Destello bravío, òpera prima d'Ainhoa Rodríguez coproduïda per Lluís Miñarro, ha rebut la Bizanaga de plata al premi especial del jurat i el guardó a millor muntatge. Chavalas, de Carol Rodríguez, ha estat premi del públic.
El film retrata el naufragi real de la fragata Alliance el 1816 i és una adaptació d'Oceà mar d'Alessandro Baricco. El film Destello bravío, òpera prima d'Ainhoa Rodríguez coproduïda per Lluís Miñarro, ha rebut la Bizanaga de plata al premi especial del jurat i el guardó a millor muntatge. Chavalas, de Carol Rodríguez, ha estat premi del públic.
Protagonitzada per Roger Casamajor i Oscar Capoya, El ventre del mar reviu el naufragi de la fragata Alliance del 1816, en una història premiada al Festival Internacional de Cinema de Moscou. "En l'home hi conviuen el bé i el mal i s'ha de saber gaudir cada moment fins i tot els dolents", va manifestar en la roda de premsa Villaronga des de Màlaga.
Basada en fets reals, la pel·lícula s’inspira en el capítol que porta el mateix títol de la novel·la Oceà mar, en què Baricco pretén entendre com s'enfronta l'ànima humana als conflictes. L'argument gira entorn de l'horror que viuen durant dies i dies 147 homes confinats en un rai, d'uns 12 metres de llarg per 6 d'ample, a la deriva al mig del mar. El naufragi va ser immortalitzat pel pintor francès Théodore Géricault en el famós llenç 'El rai de la Medusa', conservat al Museu del Louvre.

Una de les escenes del film Foto: ACN
Basada en fets reals, la pel·lícula s’inspira en el capítol que porta el mateix títol de la novel·la Oceà mar, en què Baricco pretén entendre com s'enfronta l'ànima humana als conflictes. L'argument gira entorn de l'horror que viuen durant dies i dies 147 homes confinats en un rai, d'uns 12 metres de llarg per 6 d'ample, a la deriva al mig del mar. El naufragi va ser immortalitzat pel pintor francès Théodore Géricault en el famós llenç 'El rai de la Medusa', conservat al Museu del Louvre.