Les diferències dels temps polítics que es viuen en cada un dels territoris dels Països Catalans són un element a tenir molt en compte a curt termini, especialment per les repercussions que pugui tenir una eventual independència de Catalunya pel que fa a la resta de territoris. En aquest context, el cantautor Feliu Ventura ha resumit la situació tot lamentant que "per al Principat ara és l'hora i per a la resta dels països catalans, ara es d'hora", reflectint així que les dissimilituds territorials quant al procés.
Ventura ha fet aquestes declaracions en el marc de l'homenatge als cantautors Ovidi Montllor i Teresa Rebull que ha tingut lloc aquest dimecres a la Universitat Catalana d'Estiu (UCE), en record dels vint anys que el primer va marxar 'de vacances' i el traspàs de la segona el passat mes d'abril, fet que ha aprofitat Ventura per posar sobre la taula una certa "negació d'Ovidi Montllor des del Principat", malgrat que l'alcoià "es va fer cantant a Barcelona".
Al seu torn, el conseller Mascarell ha considerat que el procés polític català serà "enormement favorable" per a la resta de Països Catalans pel que fa al foment de la llengua i la cultura comuna, tot assegurant que amb una Catalunya amb "eines d'autogovern sòlides i definitives" es podran establir "mecanismes per afavorir tot allò que compartim".
Per la seva banda, el periodista especialitzat en música Quim Vilarnau ha obert l'acte tot referint-se a tots dos com a "les dues cares de la mateixa moneda, la de la cançó compromesa", i destacant els "punts de concordança" entre tots dos, en especial la provinença de famílies compromeses políticament, el gust per la poesia i el fet que tots dos van adaptar Salvat-Papasseit. També ha volgut marcar les diferències, com el fet que Montllor va ser "un cantant de joventut", mentre que Rebull va començar a cantar als 48 anys.
Feliu Ventura: «Per al Principat ara és l'hora i per a la resta dels països catalans, ara és d'hora»
Ferran Mascarell respon que el procés polític català "serà enormement favorable" a la resta dels territoris de llengua catalana
ARA A PORTADA
-
Sánchez proposa la progressista Teresa Peramato com a nova fiscal general de l’Estat Marc Orts i Cussó
-
Jordi Pujol serà jutjat a l'Audiència Nacional en contra del criteri de tots els metges Bernat Surroca Albet
-
-
-
Jordi Pujol, el llegat (III): ambició familiar a l'ombra del pare Ferran Casas i Manresa | Oriol March
Publicat el 19 d’agost de 2015 a les 21:20
Et pot interessar
-
Cultura
Radiografia del sector editorial: una de cada tres de l'Estat són catalanes
-
Cultura
«El que preserva la humanitat és la gent que salva els altres»
-
Cultura
El futur Museu Carmen Thyssen Barcelona pren forma amb la seva primera intervenció artística
-
Cultura
La Comissió de la Dignitat presenta un requeriment a la Generalitat per «deixadesa» d’obligacions en els plets de Sixena
-
Cultura
Joan Dausà estrenarà el nou disc «Immortals» la primavera del 2026
-
Cultura
Subhasta milionària: un quadre de Gustav Klimt trenca el rècord històric de preu
