Diversos senadors del Partit Popular del País Valencià han exigit "respecte" i una "rectificació" per l'exposició "La Luz de la Edad Media en la literatura catalana" a la Biblioteca Nacional d'Espanya que inclou obres d'autors valencians com Joanot Martorell, Jaume Roig o Jordi de Sant Jordi com a exemples de literatura catalana. En un comunicat, l'equipament ha demanat disculpes pel "malestar" causat a tots aquells que "han percebut qualsevol tipus de discriminació".
La senadora popular, Salomé Pradas, ha dit que no "cessaran en la defensa de la història, cultura i idiosincràsia pròpia" davant el què interpreta com un atac als símbols d'identitat dels valencians. La mostra del BNE té per objectiu exhibir obres amb una base textual que reflecteixi les "llengües vernacles utilitzades als antics territoris de la Corona d'Aragó, amb especial incidència del català".
En el comunicat, la Biblioteca Nacional fa una distinció falsa en mostrar el català i el valencià com a dues llengües diferents. "L'exposició pretén posar de relleu l’existència d’un conjunt de manuscrits il·luminats que tenen com a denominador comú l’ús de llengües vernacles a la Corona d’Aragó”, conclou l'equipament.
Fortes crítiques contra una exposició de literatura medieval catalana que inclou autors valencians
La Biblioteca Nacional d'Espanya, responsable de la mostra, demana disculpes a través d'un comunicat davant tots aquells que «han percebut qualsevol tipus de discriminació»
- -
- Europa Press
ARA A PORTADA
Publicat el 13 d’abril de 2021 a les 17:05
Et pot interessar
-
Cultura
Quina és la millor nadala en català?
-
Cultura
Deu mots en català que els mestretites corregeixen sense motiu
-
Cultura
El Mago Pop compra els drets de «Mar i cel» a Dagoll Dagom
-
Cultura
Robe Iniesta, el filòsof darrere la guitarra elèctrica que va canviar el rock amb Extremoduro
-
Cultura
Mor Robe Iniesta, cantant d'Extremoduro, als 63 anys
-
Cultura
«No ens agradem a les fotos perquè el problema el tenim en com ens mirem»
