Girona uneix turisme i cultura en un nou festival

La primera edició de Som Cultura presenta més de 70 activitats durant el mes de novembre a diversos espais de la demarcació gironina

21 d'octubre del 2016
Actualitzat a les 10:57h
Som Cultura marida cultura i turisme
Som Cultura marida cultura i turisme | SC
"És compatible un turisme culte amb el sol i la platja de Lloret?", pregunta Dolors Vidal, professora de Turisme Cultural a la Universitat de Girona. La interrogació és el preludi de tot un argumentari que demostra que sí, que és possible, i que hi ha alguns espais eminentment turístics del país on s'estan produint accions en aquest sentit. És el cas de la demarcació de Girona, que aquest dijous ha presentat el projecte Som Cultura, la primera campanya de divulgació i promoció amb l'objectiu "d'apropar l'oferta cultural i d'espectacles de la demarcació de Girona durant el mes de novembre". Unes 70 activitats faran possible el maridatge entre "cultura, públic de proximitat i turisme".
 
"Una de les coses que més ens ha costat en els darrers anys ha estat casar, precisament, aquests conceptes, turisme i cultura", afirma Pere Vila, president del Patronat de Turisme Costa Brava Girona. "Tradicionalment es pensa que aquests són dos factors en competència, però nosaltres creiem que això és totalment erroni". En aquest sentit, la cultura "és un actiu que s'ha d'enaltir", sense reserves, amb la implicació de les administracions. És per això que l'entitat que presideix Vila aposta per una nova oferta em terres gironines. "Volem aprofundir en un mes on tradicionalment tendeix a baixar l'activitat cultural, el novembre. En aquestes dates pensem que podem aportar un visitant nou a allò que és el nostre patrimoni", rebla.
 
Més de 70 activitats en 30 espais

Som Cultura és la primera campanya de divulgació i promoció, impulsada pel Club de Cultura i Identitat del Patronat de Turisme Costa Brava Girona. La primera edició del festival comptarà amb més de 70 activitats programades, tots elles "experiències genuïnes i originals", acompanyades de promocions i descomptes que permetin "ampliar el ventall d'opcions al visitant". Entre d'altres, es podrà participar a la trobada d'Instagramers als escenaris de Jocde trons al barri vell de Girona; conèixer el pas de l'actriu Ava Gardner per Tossa de Mar; recordar cançons d'infantesa a través del festival Càntut de Cassà de la Selva; o descobrir els camins de l'exili mitjançant rutes de Camprodon a Prats de Molló.
 
"És un festival de promoció turística i de la nostra cultura a nivell gironí", explica Ramon Ramos, director general del Patronat de Turisme, en la presentació a premsa del certamen, celebrada aquest dijous al Palau Moja de Barcelona. "Més de 40 institucions i empreses han programat totes les activitats", fet que posa en valor i reivindica una oferta cultural "que es treballa durant tot l'any", tal com ha indicat Laura Moreno, tècnica del Club de Màrqueting Cultura i Identitat. "També esdevindrà un experiment d'observació per valorar en quin grau les propostes noves agraden o no als diversos públics, tot dirigint-nos a un públic de proximitat".
 

Aquí podeu consultar tot el calendari d'activitats.