El Govern ha aprovat aquest dimarts concedir la primera edició del guardó Pau Casals al músic Jordi Savall per la seva "excel·lència" en l'àmbit de la música antiga i per la seva contribució "decisiva" a la projecció internacional de la cultura catalana.
La distinció es fa ressò de la dilatada trajectòria professional de Savall, "reconeguda internacionalment des de fa dècades arreu del món", i permetrà al guardonat exercir les tasques de "projecció i representació" derivades del premi.
El guardó, de fet, té una doble finalitat: distingir les personalitats rellevants de l'àmbit cultural català que hagin contribuït "decisivament" a la projecció exterior de Catalunya, i atorgar a les persones guardonades la tasca d'exercir durant dos anys -de manera gratuïta- tasques específiques de representació.
Jordi Savall rep el primer guardó Pau Casals de la Generalitat
Cultura
D'aquesta manera, el músic català es converteix en legat d'honor de la cultura catalana | Tindrà la funció de representar, difondre i projectar Catalunya al món
ARA A PORTADA
-
-
Societat «Els governs seran cada vegada més gestors de tragèdies» Pep Martí i Vallverdú | Arnau Urgell i Vidal
-
-
Societat «Les elits encara pensen que la recerca és finançament, quan és talent i regulació» Pep Martí i Vallverdú
-
Economia «El que volem veure és el pla d'infraestructures que prepara el Govern» Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
21 de març de 2017 a
les 14:27
Actualitzat el
21 de març de 2017 a les
14:38
Et pot interessar
-
Cultura
L’Aplec Internacional porta la cultura catalana a Estocolm: «Em sento com a casa»
-
Cultura
Joana Serrat i el reconeixement
-
Cultura
Quan la cultura popular fa política exterior
-
Cultura
La Model serà la nova seu del Memorial Democràtic
-
Cultura
Houellebecq, l’artesania com a oportunitat
-
Cultura
Coses de l'agost (I)
