La plataforma SOS Cultura, que aplega els comitès d'empresa de les principals institucions culturals de Barcelona, s'ha reactivat. Va sorgir fa més de tres anys per protestar contra les retallades que afectaven també els diversos camps de la cultura. En un primer moment, va unir els treballadors del MNAC, el MACBA, el Centre de Cultura Contemporània (CCCB i l'ICUB). més endavant, s'hi van afegir els delegats sindicals del Teatre Nacional de Catalunya, el Teatre Lliure, el Mercat de les Flors i el Liceu.
Darrerament, la plataforma estava més inactiva. El nou context polític, amb l'elecció d'Ada Colau com a nova alcaldessa, ha generat expectatives d'un canvi de prioritats en la política cultural. Les esperances d'un nou estil en la política laboral i que els equipaments culturals no siguin víctimes dels ajustos generats per la crisi han motivat que els comitès d'empresa s'hagin reunit darrerament per fer arribar al nou govern municipal les seves inquietuds. La cultura es mou.
La plataforma SOS Cultura es reactiva
Els comitès d'empresa de les principals institucions culturals de Barcelona volen fer valer les seves reivindicacions davant el nou consistori
ARA A PORTADA
-
-
El Ministeri de Justícia buscarà solucions amb la Generalitat i la Síndica a les queixes per catalanitzar-se el nom Pau Espí Solé
-
-
Unitat in extremis a Andalusia: Podem, Esquerra Unida i Sumar segellen una coalició electoral Anna Mira Perich
-
Albiach retreu a ERC que no faci costat a Rufián en l’aposta per la unitat de les esquerres Redacció
Publicat el
18 de juny de 2015 a
les 17:44
Et pot interessar
-
Cultura
«El malentès és l'esport nacional català»
-
Cultura
Josep Pons o la dificultat catalana de reconèixer l'excel·lència
-
Cultura
Els Evangelis i la ciència revelen què va menjar Jesús al Sant Sopar
-
Cultura
Traves per catalanitzar-se el nom: creixen les denúncies pels obstacles als registres civils
-
Cultura
«Haurem de seguir lluitant i els catalans més, perquè tenim l'enemic aquí mateix»
-
Cultura
Catalunya i el Barça promocionen l'arribada de turistes per Sant Jordi
