La plataforma SOS Cultura, que aplega els comitès d'empresa de les principals institucions culturals de Barcelona, s'ha reactivat. Va sorgir fa més de tres anys per protestar contra les retallades que afectaven també els diversos camps de la cultura. En un primer moment, va unir els treballadors del MNAC, el MACBA, el Centre de Cultura Contemporània (CCCB i l'ICUB). més endavant, s'hi van afegir els delegats sindicals del Teatre Nacional de Catalunya, el Teatre Lliure, el Mercat de les Flors i el Liceu.
Darrerament, la plataforma estava més inactiva. El nou context polític, amb l'elecció d'Ada Colau com a nova alcaldessa, ha generat expectatives d'un canvi de prioritats en la política cultural. Les esperances d'un nou estil en la política laboral i que els equipaments culturals no siguin víctimes dels ajustos generats per la crisi han motivat que els comitès d'empresa s'hagin reunit darrerament per fer arribar al nou govern municipal les seves inquietuds. La cultura es mou.
La plataforma SOS Cultura es reactiva
Els comitès d'empresa de les principals institucions culturals de Barcelona volen fer valer les seves reivindicacions davant el nou consistori
ARA A PORTADA
Publicat el 18 de juny de 2015 a les 17:44
Et pot interessar
-
Cultura Els cinc imprescindibles de les Festes de la Mercè 2025
-
Cultura El piromusical de la Mercè inclourà l'estrena d'una cançó en català dels Estopa i The Tyets
-
Cultura The Kooks actuarà a Barcelona el pròxim 3 de març
-
Cultura Alfredo Relaño fitxa per la competència després de l’acomiadament del grup Prisa
-
Cultura L’auge de la música en viu a Barcelona: el saxofonista com a protagonista en esdeveniments i celebracions
-
Cultura Lluís Llach s'uneix a Els Catarres i Roger Mas en una nova versió de «País Estrany» per la Diada