Els cinemes catalans van atreure un total de 18,4 milions d'espectadors i van recaptar 127,1 milions d'euros durant el 2012, segons les dades facilitades per l'Institut de Cinematografia i les Arts Audiovisuals (ICAA) del Ministeri de Cultura.
Comparant-ho amb xifres de l'any anterior, continua la davallada tant en nombre d'espectadors com en recaptació ja que l'any 2011 els resultats van ser de 19,8 milions d'espectadors (un 6,7% més) i 134,7 MEUR de caixa (un 5,6% superior).
De fet, la crisi ha fet baixar també el nombre de sales a Catalunya de 799 a 782. La demarcació de Barcelona ha perdut 13 sales, a Lleida n'han tancat 3 i a Girona, 1. A la demarcació de Tarragona en canvi s'han mantingut les 113 sales.
Les sales de cinema catalanes es buiden
La recaptació al 2012 va arribar als 18,4 milions d'euros, un 6,7% menys que al 2011
ARA A PORTADA
Publicat el
30 de juliol de 2013 a
les 17:34
Et pot interessar
-
Cultura
«Cal sortir al carrer, aturar desnonaments i manifestar-nos»
-
Cultura
Famílies catalanes s'organitzen per una immersió «de veritat»: «Els nostres fills parlen castellà a l'escola»
-
Cultura
Què fer aquest cap de setmana a Barcelona i Catalunya: 23 i 24 de maig
-
Cultura
La nit de l'exèrcit al Palau de la Música: des d'«Els Segadors» fins a l'himne espanyol
-
Cultura
Gemma Martínez, nova directora de «El Periódico» a partir de l'1 de juny
-
Cultura
Coses del maig (II)
