L'actor Alan Arkin ha mort als 89 anys, segons ha informat la seva família. Arkin era conegut pels seus papers en pel·lícules com "Que venen els russos", Eduardo Manostijeras i per ser guanyador, l'any 2006, d'un premi Òscar per Petita Miss Sunshine. A més de la seva carrera com a actor, també va ser escriptor i músic. Alguns dels seus llibres van arribar a estar a la llista dels més venuts.
L'intèrpret era descendent d'immigrants ucraïnesos i va debutar al cinema l'any 1966. En els seus inicis va rebre formació basada en el mètode Stanislavsky. A més, també va ser guanyador d'un Globus d'Or, un Tony, un BAFTA i dos guardons del Sindicat d'Actors.
Arkin era un actor conegut pel seu humor sec i característic, a més de comptar amb un gran talent per interpretar tant papers còmics com dramàtics. Les primeres dues nominacions a l'Òscar de la seva carrera van arribar a la categoria de millor actor en dos dels seus primers papers principals, Que venen els russos! (Norman Jewinson, 1966) i El cor és un caçador solitari (Robert Ellis Miller, 1967). En sumaria un total de quatre, de les quals va sortir vencedor en una.
[plantillavirals]
Mor l'actor Alan Arkin als 89 anys
L'intèrpret va guanyar un Oscar pel seu paper a "Petita Miss Sunshine"

- Alan Arkin, amb la seva estatueta de l'Òscar -
- Europa Press
ARA A PORTADA
-
Pisos, IRPF i l'ombra del referèndum: les opcions d'Illa per calmar el Parlament i salvar Sánchez Lluís Girona Boffi | Bernat Surroca Albet
-
L'1x1 de l'oposició d'Illa: entre l'exigència dels socis i la xenofòbia ultra O. March / B. Surroca / Ll. Girona
-
Sacsejada d'ERC i els Comuns a Illa perquè acceleri en finançament i habitatge: «Se li acaba el temps» Lluís Girona Boffi | Bernat Surroca Albet
-
Junts posa en mans d'Illa el futur de la legislatura a Madrid: «Així no es pot continuar» Oriol March
-
Publicat el 30 de juny de 2023 a les 15:53
Et pot interessar
-
Cultura Loquillo esclata contra Barcelona: «No encaixo en el paper de xarnego agraït»
-
Cultura Eva Piquer, periodista: «He trencat el silenci perquè trenquem entre tots la impunitat»
-
Cultura Natalia Castro guanya el Premi Anagrama d'assaig del 2025 per «La fiesta del fin del mundo»
-
Cultura Torna La Gossa Sorda? El grup valencià reviscola deu anys després
-
Cultura «El pitjor de fer música és la pressió de la indústria per encaixar»
-
Cultura Deu insults en català que podrien ensorrar algú