Què fer aquest cap de setmana a Barcelona i Catalunya: 23 i 24 de maig

Una selecció de plans lúdics i culturals, per a totes les edats i els gustos, a tots els racons del país

Publicat el 22 de maig de 2026 a les 16:18

Cada cop l'estiu és més a prop. De fet, el sol que ens acompanya aquests dies ja s'assembla més al de l'estiu que al de primavera. Aquest cap de setmana, així, no hi ha excusa per a no sortir de casa. Aquestes són les propostes de plans lúdics i culturals que hem preparat des de Nació per al 23 i 24 de maig (i 25 si dilluns també feu festa).

Plans a Barcelona

Si sou per la capital, aquest cap de setmana podeu passar per la Fira Literal, la fira d'idees i llibres radicals, que se celebra al Recinte Fabra i Coats. Sota el lema "Fem el temps, i que el temps no ens faça", vers de Vicent Andrés Estellés, la fira ofereix una programació farcida d'espais de pensament crític per reivindicar la memòria i la cultura com a forma de resistència. Consulteu aquí el programa.

Una altra opció és anar al Mecal Pro, el Festival Internacional de Curtmetratges i Animació de Barcelona, que celebra la 28a edició del 21 al 31 de maig amb projeccions a l'aire lliure al Museu Can Framis i sessions a sala al Mecal Factory. El programa complet, aquí.

I, per als amants de la gastronomia, aquest cap de setmana també podeu visitar la primera edició de Croqueta Crush. El Poble Espanyol acull un market amb set restaurants que oferiran catorze varietats de croquetes, set tapes, activitats, tallers i molta música. Hi podreu provar des de les croquetes més clàssiques fins a les més innovadores. Podeu consultar aquí les propostes.

Plans amb criatures

Plans a Solsona

Plans al Baix Montseny

Plans a Lleida

Plans a la demarcació de Tarragona

Plans a les Terres de l'Ebre

Escull Nació com la teva font preferida de Google