
El toro, antigament tot un símbol de la la bravesa i el coratge espanyols, s'ha transmutat ara en un símbol contraproduent per a la projecció exterior de l'Estat. Tant és així que la pròpia Marca España ja ha deixat clar que no s'ha de continuar associant el país amb el brau, perquè se li està girant en contra: un torero amb les banderilles clavades al cul a la cadena Sky Sport, un brau mig moribund a The Times , un toro famèlic a Courrier International ...
Ara, el setmanari The Economist ha continuat aprofundint en aquest clixé, persentant Espanya com un brau mig caigut amb tot de banderilles clavades a l'esquena, en el marc d'una il·lustració sobre la crisi europea i les eleccions alemanyes: "One woman to rule them all".
Es dóna el cas que, l'any passat, el mateix setmanari ja va dedicar una portada exclusivament a la crisi econòmica de l'Estat espanyol, en què ja va utilitzar el clixé del toro amb banderilles. En aquella ocasió, com a mínim, el brau estava dempeus. Ara, un any després, és a punt de caure estès a terra.
