Tots els joves de 18 a 29 anys (i evidentment, tots els majors d'edat), ja poden demanar hora per rebre la tercera dosi de la vacuna contra la Covid-19. El Departament de Salut ha obert les sol·licituds per a l'última franja d'edat dels adults que quedava aquest dijous al matí.
Fins ara no es podia sol·licitar, ja que la immensa majoria dels joves catalans no complien els requisits mínims de 8 mesos de distància entre la segona i la tercera dosis. Ara, però, el criteri per a diverses vacunes permet que es demani cita i hora. Les persones que van rebre una dosi de Moderna o Pfizer poden rebre la dosis de reforç al cap de 5 mesos. En el cas de les vacunes de d'AstraZeneca o la dosi única de Janssen, han de passar 3 mesos per poder rebre ara la dosi de record.
[noticiadiari]2/226238[/noticiadiari]
Des del Departament de Salut se segueix insistint en la importància de demanar dia i hora a través del portal de vacunació -es pot accedir a través d'aquest enllaç-, però també confirma que es manté la vacunació sense cita prèvia. Aquesta última "vacunació espontània" es podrà fer a punts poblacions i a centres d'atenció primària (CAP). Ara per ara, no s'han notificat nous punts.
La dosi addicional que s’està administrant és de Moderna o de Pfizer, indiferentment de la vacuna que s’hagi rebut a la primera i a la segona dosi. De fet, s’ha comprovat que totes dues vacunes, tant la Moderna com la Pfizer, tenen una eficàcia molt elevada, independentment de la vacuna que s’hagi rebut en l’aplicació de la pauta completa (Pfizer, Moderna, AstraZeneca o Janssen).
[plantillacoronavirus]
Els joves de 18 a 29 anys ja poden demanar hora per a la tercera dosi
Les persones que van rebre la dosi de Pfizer o Moderna només hauran d'esperar 5 mesos per a la dosi de reforç
- El punt de vacunació massiva de la Fira de Barcelona, aquest matí. | ACN -
- | ACN
ARA A PORTADA
-
-
«Som un soci fiable»: la Moncloa respon a Washington i referma que la guerra de Trump és «il·legal» Pep Martí i Vallverdú
-
Menys velocitat a les autopistes i més teletreball: la recepta europea per estalviar combustible Arnau Urgell i Vidal
-
El Govern referma l'objectiu de guanyar incidència al Prat: «Ningú tindrà més competències que nosaltres» Bernat Surroca Albet
-
Els Mossos punxen amb Puigdemont: no troben trucades amb els agents que van ajudar-lo a marxar Redacció
Publicat el
27 de gener de 2022 a
les 11:45
Actualitzat el
27 de gener de 2022 a les
14:15
Et pot interessar
-
Societat
Mor la periodista Carolina Sellés
-
Societat
Detecten un defecte de fabricació en milers de vehicles que pot provocar incendis
-
Societat
El Parlament s'ampliarà amb una segona seu en un edifici de la Guàrdia Urbana
-
Societat
Salut allarga el servei per tractar ictus dotze hores al dia a Tarragona i Lleida a l'espera de la cobertura total
-
Societat
El Govern «no té constància» de traves per catalanitzar-se el nom i demana les dades a Plataforma per la Llengua
-
Societat
Detenen un home per exhibicionisme al metro durant tres anys
