De la cursa més llarga, l'Olla, Jaume Martí Zulet (Trailrunning Girona) i Anna Puigbert han estat els més ràpids. El seu recorregut portava els atletes per 17,5 quilòmetres i 750 metres de desnivell positiu, entorn del es muntanyes que envolten la vall de Santa Caterina. Es tractava d'una nova cursa que s'estrenava en aquesta edició, on han participat 172 atletes, alguns d'ells empalmant de la tradicional Vertical.

Una de les participants a la Tecsolcat de Torroella de Montgrí Foto: Josep M. Montaner
El podi d'aquesta cursa s'ha completat amb Marc Cassany, que ha arribat amb 1:20:44, només tres minuts després del guanyador, i Quim Costa, amb un temps d'1:21:12. En dones, Mila Duran (TRC Aresta) ha arribat amb 1:40:30 dos minuts més tard que Puigbert, i el podi s'ha completat amb Patricia Torres (Cinc Cims), que ha finalitzat amb 1:43:38.
Una competició, doncs, que ha crescut per donar marge a tot tipus d'atletes, i que ha complementat la Vertical de 5,5 quilòmetres i 282 metres de desnivell positiu, que ha consistit en pujar fins al Castell de Montgrí des de la plaça de la Vila, recorrent el massís del Montgrí, conegut popularment com el bisbe estirat, entre les muntanyes de l'Alt i el Baix Empordà.
En la Vertical, on han participat 142 corredors, els guanyadors han estat Eduard Baquer (TRC Aresta) i Paloma Lobera (Matxacuca), amb un temps de 25:16 i 30:54, respectivament. Per sota seu, Martí Baquer (TRC Aresta) i Rajiv Marroig (TRC Aresta) han completat el podi masculí, mentre que Mila Duran i Laura Plana, també del mateix club, han aconseguit pujar al femení.
GALERIA DE FOTOS de la Tecsolcat de Torroella de Montgrí (Josep M. Montaner)

El guanyador de la Vertical Tecsolcat de Torroella de Montgrí, Eduard Baquer Foto: Josep M. Montaner