Durant la presentació, la direcció de la cursa i els representants de la marca esportiva han explicat com van ser els inicis de les converses, així com la confirmació del patrocini, que es va fer oficial després de l'estiu, i que confirma l'admiració mútua i la voluntat de treballar conjuntament en una prova de referència al territori. De fet, els directors de la cursa, Jordi Sales, Josep Bisquert, Imma Franques, Jordi Godayol i Roger Molist han destacat que l'Olla de Núria transcorre per sobre de 2.600 metres en més del 70%, essent una mitja marató amb una exigència equiparable a la d'una marató. Però un dels fets que la fa més especial, és la voluntat i importància que es dona en el fet de ser respectuosos amb l'entorn, ja que la prova discorre per un espai natural protegit.

Equip de La Sportiva a la presentació de l'Olla de Núria Foto: Adrià Julià
En aquest punt, Franquesa i Godayol han posat de manifest la complexitat logística que suposa el no accedir amb vehicles pel traçat, i han posat en valor la destacable tasca dels voluntaris que mouen l'entitat i que fan possible que l'Olla de Núria sigui una realitat. Així mateix, i fomentant aquest respecte des de les primeres edats, l'acte ha aprofitat per presentar l'Olleta, una prova que té per a objectiu donar a conèixer, als més petits, la competició de forma amable. Segons Sales, aquest prova tindrà cinc circuits, a través dels quals s'ensenyaran valors de companyerisme, respecte al medi ambient i saber guanyar o perdre.
Equip de La Sportiva
Durant l'acte també s'ha presentat La Sportiva Mountain Runnint Team, amb Maite Maiora, Pere Rullan, Cristobal Adell, Nil Cardona i Fátima de Diego, així com el seu equip júnior, dirigit a l'estat espanyol per Dani Tristany, i format per Arnau Cases, Joan Soler, Sujata Casillanis, Txomin Ortiz, Isaac Barti i Irati Zubizarreta.