En els darrers anys, el sistema econòmic s’ha fet invisible i incomprensible. La sensació que alguna cosa no funciona prou bé l’ha tinguda pràcticament tothom. Però, exactament, què és el que no funciona?
Capa a capa, Oeconomia, realitzat per Carmen Losmann (Alemanya, 1978), revela les regles del capitalisme contemporani i com aquestes fan créixer sistemàticament el dèficit i la concentració de la riquesa. Amb astúcia i rigor, la pel·lícula analitza els aspectes més flagrants de l’economia capitalista, sovint invisibles en les cobertures mediàtiques, un fet que impossibilita comprendre la lògica que hi ha darrere de les estructures bàsiques que sostenen la vida quotidiana.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=QfsqdyWsAhg[/youtube]
Paradoxalment, l’economia només creix i els beneficis només son possibles quan hi ha endeutament. Un joc que continua instal·lat en la lògica de l’augment infinit de capital. Mostra el capitalisme signes d’esgotament? Ens trobem prop del seu final?
Podreu veure aquest Doc del Mes de franc aquest divendres 2 d’abril a les 19.30h i dissabte 3 d’abril a les 17.00h a Can Trona, a la Vall d'en Bas.
Per a fer la reserva cliqueu al següent enllaç i ompliu el formulari.
VÍDEO La «OEconomia» al Doc del Mes de Can Trona a la Vall d'en Bas
Un viatge creatiu i humorístic on economistes i banquers tracten d’explicar el joc del capitalisme amb més o menys èxit
Ara a portada
-
Societat Hospitals, depuradores o xarxa d’aigua: quin marge té la Garrotxa si es queda sense llum? Pau Masó Ros
-
Societat Crítiques a la taula d’emergències de la Garrotxa durant el tall de llum: «No va respondre ningú» Pau Masó Ros
-
Societat Catalunya recupera la normalitat a la xarxa elèctrica i Rodalies torna parcialment Lluís Girona Boffi
-
-
Publicat el 25 de març de 2021 a les 11:11
Actualitzat el 25 de març de 2021 a les 11:22
Et pot interessar
-
Cultura Olot reclama a Educació que revisi l’adscripció i la zonificació escolar de la ciutat
-
Cultura El Sismògraf 2025 balla sota la pluja en l'edició més participativa
-
Cultura «El tren d’Olot desaparegut» i «4 estacions i 1 ramat», els llibres garrotxins més venuts per Sant Jordi
-
Cultura GALERIA | Sant Jordi 2025 a Olot