90 parades al Firal i una desena d'actes: així serà el Sant Jordi 2024 a Olot

Aquest any, el passeig olotí s'omplirà amb més parades que mai

Publicat el 19 d’abril de 2024 a les 09:00
Actualitzat el 19 d’abril de 2024 a les 10:41

Olot ja ho té tot a punt per a la celebració de la diada de Sant Jordi aquest dimarts 23 d'abril. A l'espera que el temps respecti la jornada (es preveuen canvis importants), tot apunta la capital de la Garrotxa viurà un Sant Jordi de rècord, com a mínim, pel que fa al nombre de parades que s'instal·laran al Firal.

En total, s'espera que hi hagi una norantena de parades de llibres, roses, associacions i partits polítics. Es tracta d'una xifra que supera de llarg la setantena de parades que hi va haver el 2023. Aproximadament, des de les nou del matí fins a les nou del vespre, les parades del Firal vendran llibres, roses i altres productes artesanals.

Activitats

A part de les parades, el Sant Jordi també es viurà a Olot amb una desena d'activitats. A les 11:30 h hi haurà sardanes a la plaça U d'Octubre a càrrec de l'Agrupació Sardanista Olot. A les 12:30 h i a les 19 h el Centre d'Iniciatives Turístiques traurà a passejar el seu nou cabeçut de Sant Jordi acompanyat de la princesa. La figura ballarà a la plaça Rector Ferrer a les 13 i 19:30 h.

A la tarda, a les 17 h al Firal es farà la representació teatral de la llegenda de Sant Jordi a càrrec dels alumnes del Cicle Formatiu de Grau Superior d'Educació Infantil del Montsacopa. A les 18 h, els Xerrics faran actuació castellera a la plaça Rector Ferrer i a la mateixa hora a la plaça U d'Octubre hi haurà exhibició de capoeira a càrrec del centre Orella d'Os.

Durant tot el dia, al Firal, Òmnium Garrotxa també recollirà llibres per a fomentar la lectura en català a les escoles. L'entitat també instal·larà un estenedor de poemes a la plaça de l'U d'Octubre. Finalment, el Consorci de Normalització Lingüística farà intercanvi de llibres durant tota la jornada al vestíbul de Can Monsà.

Escull Garrotxa com la teva font preferida de Google