"Quinze són quinze". Amb aquest lema que recorda la cançó popular, Argelaguer celebra aquest cap de setmana la quinzena edició de la Violinada, una de les cites més importants del municipi. Durant tres dies (divendres, dissabte i diumenge) el poble s'omplirà d'una vintena d'activitats que tenen un element en comú: els instruments de corda fregada.
Desenes d'artistes vinguts d'arreu de Catalunya i l'estranger aterraran aquest cap de setmana a Argelaguer per fer sonar els seus violins, violes i violoncels, entre altres instruments. La cita començarà divendres al Casal amb una tocada informal de benvinguda a les 17:30. A les 21:30 hi haurà l'acte inaugural de la Violinada amb parlaments i es donarà tret de sortida a la primera nit de ball al Casal. Hi actuaran artistes d'Anglaterra i els Bum Ditty Duo (un conjunt de música old time). La nit s'acabarà amb corrandes i una tocada lliure.
El dissabte, hi haurà rebuda a l'Ajuntament, tallers al pavelló municipal durant el matí i la tarda. A la nit, concert amb els anglesos Carolyn Francis, Toby Bennet i Gearge Rix, i ball amb La Rondalla del Veïnat i la Fídula Harmònica.
L'últim dia de la Violinada (diumenge) es despertarà amb tallers de violí, violoncel i rondalla. A les 12:30 hi haurà la trobada per començar la cercavila a les 13 h davant l'Ajuntament. Al cap de mitja hora es farà el dinar popular i a la tarda al pavelló hi haurà concert de La Filadora, rifa amb lot de productes locals i mostra de violinaires.
Totes les activitats són gratuïtes, excepte els tallers i el dinar popular que tenen preus populars i necessiten inscripció. Consulta aquí tot el programa de la XV Violinada d'Argelaguer.
Argelaguer celebra la quinzena edició de la Violinada
Aquest cap de setmana el poble acollirà concerts, tallers, balls i cercaviles amb el violí com a protagonista
Ara a portada
Publicat el 09 de febrer de 2023 a les 18:08
Actualitzat el 09 de febrer de 2023 a les 18:14
Et pot interessar
-
Cultura Un incendi afecta cinc naus del polígon de la Canya a Olot
-
Cultura Olot celebra Sant Jordi amb una setantena de parades al Firal
-
Cultura La Companyia Elèctrica Dharma, Fetus i Mànran, actuaran al Cornamusam d’Olot 2025
-
Cultura Olot inaugura dues exposicions sobre la història tèxtil de la ciutat