Les companyies catalanes també estaran presents a la resta de seccions del festival. Així, dins del programa del Petit Ésdansa, en el qual es combinen tallers i actuacions per a nens, hi participarà el grup garrotxí Set de Folk i també Samfaina de Colors. A la Trobada de cantadors i sonadors, hi intervindrà el sextet garrotxí Sol i Serena i el trio empordanès De Calaix. Aquest últim interpretarà el seu treball que porta per títol 'De boca en boca'.
Entre els grups participants al monogràfic dedicat a les jotes, hi actuarà la Saragatona de Tortosa, que també intervindrà en el posterior Festacarrer. A l'espectacle de Dansa internacional, hi intervindran els amfitrions -l'Esbart Marboleny de les Preses- i l'Esbart Joaquim Ruyra de Blanes (Selva), els quals oferiran conjuntament el fragment 'Gran Sarau' de l'espectacle 'Dansem de la Candelera a la Tardor'. La representació vol ser un homenatge al director artístic de l'Esbart Joaquim Ruyra, Joan Cruells -mort l'any passat-, qui havia dirigit els dos esbarts precisament quan van estrenar l'espectacle 'Dansem' al Festival del Castell de Peralada del 1994.
El Belda i el Conjunt Badabadoc seran els participants a la Nit Ésdansa, amb un repertori a base d'adaptacions de cançons populars. Finalment, a l'espectacle Dansajove, es comptarà amb l'actuació de l'Esbart Rocasagna de Gelida i les formacions més joves de l'Esbart Marboleny.