Èxit a la cinquena edició de l'Aquí estant veig una estrella

Publicat el 01 d’agost de 2010 a les 23:36
La plaça del Gambeto es va omplir per viure aquest esdeveniment.
La Plaça del Gambeto de Riudaura es va omplir, dissabte, per seguir la cinquena edició de la proposta de música tradicional i popular D’aquí estant veig una estrella -cançons i tonades tradicionals a Riudaura-.
El concert va convocar més de 400 persones, rècord de públic del concert, fet que el consolida plenament dins la programació musical d’estiu de la comarca de la Garrotxa.
Un petard, simbolitzant l’estrella, va donar el tret de sortida a prop de dures hores de concert.  

Una quinzena de cantadors van interpretar diverses cançons des de balcons i racons de la Plaça: Vora de Judea, Delgadina, Quan era petita en el balcó de casa meva, Quan jo n’era petitet (La cançó del lladre) i Com tothom ja ho diu. Moltes cançons i tonades, les mateixes que els nostres avantpassats entonaven tot treballant, en festes religioses, o bé en estones quotidianes de lleure.  
 
Per completar les actuacions de la gent de Riudaura, el grup de Músics de Riudaura van presentar actualitzacions del cançoner popular i tradicional: Sóc la Pepa carbonera del veïnat, Ara ve l’hivern (Cançó de traginers), Corrandes, etc; Riutaca, formació també de poble, van interpretar Ara que és arribar l’estiu i Els tres tambors.  

El cartell del concert comptava amb dues formacions convidades: La Principal de Salarsa i Jaume Arnella.