Aquest número especial de La Comarca destinarà 1 € de cada exemplar venut al projecte d’investigació català contra el coronavirus encapçalat pels doctors Bonaventura Clotet i Oriol Mitjà #joemcorono.
A canvi de l’aportació de cadascun dels lectors per adquirir l’exemplar, i per agrair la confiança dels anunciants, i, també, per a generar il·lusió col·lectiva i contribuir en la mesura del possible al dinamisme econòmic en temps feixucs per a tothom, La Comarca d’Olot organitza un Toca-Segur, un rasca amb premi garantit per a tothom que adquireixi un exemplar del número especial nadalenc, amb 20.000 euros en premis, d’un valor d’entre 4 i 200 €, a gaudir com a molt tard el 28 de febrer de 2021, que es repartiran entre tots els 2.500 exemplars que s’editaran i que portaran els lectors als establiments col·laboradors per beneficiar-se'n.
Més de 40 anys amb el “deure” d’informar, divulgar, entretenir... i compartir històries
El dissabte 18 de juliol de 1936 –data infausta per als catalans–, el setmanari d’Acció Catòlica El Deber, nascut l’1 de gener de 1897, va publicar, després de 40 anys d’història, el seu últim número (2053). Fins al 28 de desembre de l’any anterior (núm. 2024), la capçalera havia dut el nom El Deber, però amb l’entrada del nou any es va catalanitzar erròniament el nom i fins a la seva desaparició els números següents es van imprimir sota el nom d’El Dever.

Imatge del web de La Comarca d'Olot. Foto: La Comarca d'Olot.
La història de La Comarca d'Olot
El setmanari La Comarca d’Olot va néixer el 18 de gener del 1979, amb la voluntat d’ocupar un espai periodístic en la defensa del nacionalisme català i de la informació de tota la Garrotxa.
Des dels inicis, la revista va aconseguir trenar una col·laboració ciutadana que ha permès prendre el pols al dia a dia de la comarca.
Des de la redacció s’ha tingut cura que el mitjà es fes ressò de la major part dels actes públics, i s’ha convertit així en molts casos en un referent de pluralitat informativa.
El 2019, la revista va tenir una difusió mitjana setmanal (venda real) auditada per l’OJD de 1.733 exemplars, repartits cada dijous per una quarantena de quioscos, estancs, llibreries, supermercats i botigues de queviures de tota la comarca.
I com a mitjà de pagament que som, l’efectivitat de les insercions publicitàries, amb aproximadament un impacte de 24.500 visualitzacions per número (l’últim informe EGMBaròmetre de Catalunya encarregat per la Generalitat), està més que demostrada.
Des del juliol del 2015, la seu editorial és a Can Paxinc, un espai creatiu ubicat al número 27 del carrer Roser d’Olot, en un edifici singular, vertical i amb molta història.
Coincidint amb el número especial de Festes del Tura 2015, la revista es va començar a editar sencera a color, i per sant Lluc del mateix any va estrenar disseny. Per Sant Joan de 2017 va estrenar un web de continguts amb tot el fons editorial consultable, galeries d’imatges i seccions ben diverses. El mateix mes, la Federació d’Associacions d’Editors de Premsa, Revistes i Mitjans Digitals va reconèixer la capçalera com a millor mitjà local i comarcal de Catalunya.
El 2019 va commemorar els 40 anys d’història i el director, Òscar Cabana, va ser distingit amb el Premi Jove Empresari pel procés de reconversió de la revista i per la creació del grup de comunicació Bassegoda Grup. El primer de setembre de 2019 va editar el número 2.000, i durant el llarg confinament en què el setmanari va deixar d’editar-se durant deu setmanes va néixer el portal www.lacomarcaacasa.cat.