La Fageda produirà una nova crema catalana exclusiva per a Lidl

Està previst que es vengui a tot Espanya i serà diferent de l'actual natilla de l'empresa garrotxina

La nova crema catalana
La nova crema catalana | Pau Masó
29 de maig de 2024, 12:54
Actualitzat: 12:56h

La Fageda ha escenificat aquest dimecres l'acord de col·laboració amb la cadena de supermercats Lidl per tal de produir un producte propi de l'empresa alemanya. Es tracta d'una crema catalana que fins ara no es produïa a les instal·lacions de Santa Pau i que es distribuirà només als establiments Lidl.

Des de l'empresa garrotxina han valorat aquest pas com un acord més per fer viable el projecte empresarial. "Tots els productes que hem produït durant aquests 42 anys, els hem fet amb la nostra marca, però en algun moment puntual del llarg de la nostra història quan per raons de sostenibilitat del nostre projecte socioempresarial ha estat necessari, hem fet projectes com aquest de cocreació escoltant el mercat i el consumidor. Necessitàvem tenir un impuls i amb aquest projecte el tindrem", ha explicat la directora de la Fageda, Sílvia Domènech.

Per part de Lidl, han destacat que l'acord busca un objectiu clau: tenir productes sostenibles. "Ens faltava una variable i aquesta és la garantia de sostenibilitat, tant en l'àmbit social com mediambiental, de la Fageda. Tot plegat feia que l'equació tingués un sentit", ha dit el gerent de compres regionals, Jordi Morales.

Morales també ha afegit que es marquen el repte de portar la nova crema de la Fageda als supermercats europeus de la cadena. Aquí, la directora de l'empresa garrotxina ha frenat les expectatives recordant que el projecte garrotxí té uns valors de proximitat: "Nosaltres sempre hem dit que no volem ser grans, sinó bons. Això continuarà sent així. Veurem com va aquest producte a Catalunya i Espanya. Els companys de Lidl saben de la nostra discreció en això i veurem si som capaços de seguir el camí. Serem molt honestos de dir fins a on podem arribar".

Representants de Lidl, Acció Climàtica i la Fageda en la presentació de l'acord aquest dimecres
Representants de Lidl, Acció Climàtica i la Fageda en la presentació de l'acord aquest dimecres. Pau Masó Ros

El nom de La Fageda apareixarà en l'etiquetatge de la crema catalana, però també es vestirà amb la marca "Sabors de tradició" que té Lidl. Serà una crema amb un gust diferent de la que actualment fabrica l'empresa garrotxina, ja que es tracta més aviat d'una natilla i la nova és una crema catalana. De fet, l'etiquetatge de la crema actual de la Fageda diu "crema de vainilla" i la nova es dirà "crema catalana".

L'acord entre Lidl i la Fageda també s'alinea amb l'estratègia que fa anys porta a terme la cadena alemanya que és la d'apostar per al producte català. Anualment, Lidl adquireix producte de Catalunya per un valor de 925 milions d'euros, exporta un 30% del que compra aquí i treballa amb uns 170 distribuïdors del país.