La Fageda inaugura un nou servei d'atenció al visitant

Anualment, 35.000 persones visiten les instal·lacions de la Cooperativa, situada al cor de la Fageda d'en Jordà. El nou servei ha tingut un cost de 270.000 euros, finançats per l'Obra Social de Caja Madrid, en el desè conveni que firmen les dues entitats.

Publicat el 07 de maig de 2009 a les 22:00
El nou espai disposa de 300 m² per a l’acollida dels visitants, el tast del iogurt, la botiga i els serveis. També s’hi inclou una sala aïllada per a la projecció d’audiovisuals. Pel que fa a l’espai exterior, s’han fabricat i instal·lat 11 suports didàctics al llarg del recorregut de la visita, d’uns 45 minuts de durada. Aquests elements estan totalment integrats al paisatge i a la finca i contenen informació sobre els camps de farratges, l’alimentació i el maneig de les vaques, el seu cicle reproductiu, així com del viver forestal.
Segons el president de la Fageda, anualment unes 35.000 persones visiten les instal·lacions.



El Servei d’atenció al visitant es va crear a La Fageda fa deu anys, amb l’objectiu d’ensenyar als consumidors com es fa el iogurt de granja i permetre el contacte amb la natura. La Fageda dóna ocupació a 250 persones, essencialment de la comarca de la Garrotxa, de les quals 150 tenen discapacitat psíquica o malaltia mental severa.

La directora general de l'Obra Social de Caja Madrid, María Fernanda Ayán va destacar la gran tasca que realitza des de fa anys La Fageda. Per la seva banda, el president de la Cooperativa, Cristòbal Colón va agrair la donació per part de l'entitat bancaria per poder adequar aquest espai que, antigament havia estat un viver. El cost total de l'obra ha estat de 270.000 euros finançats per Caja Madrid.

Escoltar el president de la Fageda (04:33)
Escoltar directora Obra Social Caja Madrid (04:35)