Noel va facturar 638 milions d'euros el 2023, un 16% més

Gairebé el 50% de la seva facturació ja correspon a l'exportació i té més de 2.600 treballadors

La planta de Noel Alimentària a Sant Joan les Fonts.
La planta de Noel Alimentària a Sant Joan les Fonts. | Noel Alimentària
Redacció
16 de juliol de 2024, 18:54
Actualitzat: 18 de juliol, 17:44h

L'empresa càrnia Noel va facturar el 2023 un total de 638 milions d'euros, una xifra que és un 16% més alta respecte a l'exercici 2022. La companyia és un dels grups d'alimentació més importants de l'estat. Té seu a Sant Joan les Fonts i una quinzena de plantes ubicades a la Garrotxa, Barcelona, Osca i Terol. Actualment, l'empresa ja ha superat els 2.600 treballadors, un fet que la situa com la que més llocs de treball ofereix a la comarca.

Pràcticament, el 50% de la facturació global de Noel correspon a l'exportació. En l'actualitat, l'empresa està present en més d'una seixantena de mercats i compta amb filials situades al Regne Unit i als Estats Units amb delegacions comercials a la Xina i Portugal.

"Després d'afrontar un període desafiant, marcat per un context geopolític i econòmic complex en els darrers exercicis, durant el transcurs del 2023 i com a resultat del treball sòlid dut a terme els últims anys, hem pogut continuar impulsant el creixement de la companyia, així com el nostre compromís per oferir productes d'alimentació de qualitat, innovadors i sostenibles, alineats amb el desenvolupament de la societat", assegura Albert Boix, director general de Noel.

Un dels productes més destacats de Noel és el pernil cuit llescat. Noel és la segona marca del mercat en volum de producció d'aquest producte amb una quota de mercat del 21%. També ha augmentat la seva quota (0,7%) en el pit de gall d'indi llescat situant-se com la tercera marca del mercat.

La gamma estrella de Noel, "Delizias", ha augmentat les seves vendes en un 20,7% respecte a l'any 2022. Això coincideix amb una nova estratègia de reposicionament de la gamma i redisseny de l'embalatge.

Inversions del 2023

Durant el 2023, l'empresa garrotxina va mantenir la seva política d'inversió. Es van fer inversions per valor de 22 milions d'euros, entre les quals destaquen l'ampliació de la capacitat de la planta de productes llescats (4,7 milions d'euros) o la construcció de nous assecadors (1,8 milions). També s'ha adquirit una nova granja de porcs per valor de 2,2 milions d'euros que s'afegeix a les sis que ja formen part del projecte de l'empresa. Per últim, el 2023 també es van invertir 7 milions d'euros en la construcció d'una nova planta de producció de Tap Tap Food, una marca amb participació de Noel dedicada a la fabricació de gaspatxos, cremes i salses.

Sostenibilitat

En l'àmbit mediambiental, Noel assegura en una nota de premsa que va refermar durant el 2023 la seva lluita contra el canvi climàtic amb mesures per millorar la seva eficiència. S'ha reduït el consum d'aigua per tona produïda en un 45% en els últims cinc anys.

Pel que fa a la reducció de plàstic, la companyia ha eliminat del mercat 97 tones durant l'any passat. Aquestes se sumen a les 179 que es van eliminar el 2022. Tot plegat, gràcies a l'ús de materials més sostenibles en els envasos dels productes de l'empresa com el paper, el cartró o el plàstic reciclable.