L'objectiu és recollir informació i opinions dels botiguers per emprendre noves accions de promoció o millora del comerç local. "L'enquesta és a fi de conèixer la situació actual, les necessitats, inquietuds i objectius del sector comercial. A partir dels resultats que s'obtinguin de l'enquesta, s'impulsaran noves mesures i accions dinamitzadores per al sector", explica la regidora de Comerç d'Olot, Gemma Canalias.

La regidora de Comerç, Gemma Canalias, i la presidenta de l'ACO, Anna Planella Foto: Ajuntament d'Olot
Fa pocs anys ja es va analitzar el comerç olotí a través d'un estudi que posava el focus en els consumidors. El 2019 es va presentar aquest treball que va radiografiar també a través d'enquestes el comportament i la percepció dels ciutadans amb més de 700 respostes. Ara es posarà la mirada al botiguer i es preguntarà sobre els serveis que ofereixen els establiments, la tipologia de clients que tenen, la formació del personal, l'evolució del negoci o altres qüestions vinculades amb la sostenibilitat o la innovació.
Actualment a Olot hi ha uns 660 establiments que donen feina a més de 4.000 persones. El sector del comerç és l'activitat econòmica més important de la ciutat pel que fa al nombre d'activitats (un 49%).