03
de febrer
de
2023, 07:59
Actualitzat:
11:37h
Per primera vegada, la variant d’Olot ja té una assignació pressupostaria a un pressupost de la Generalitat de Catalunya. Els nous comptes catalans inclouen una partida de 66,7 milions d’euros que es repartiran en diferents quantitats fins al 2026.
La partida que ha assignat la Generalitat prové del Departament de Territori i està destinada únicament al tram oest de la variant d’Olot, el qual va entre l'enllaç a l’avinguda dels Països Catalans a la connexió amb l’A-26. La infraestructura olotina està repartida en tres grans trams: el que va de l’A-26 fins a l’entrada del túnel de la Pinya, el propi túnel de la Pinya i la variant de les Preses que travessa la plana agrícola de la Vall d’en Bas.
Amb aquesta primera inversió, la variant podria començar a construir-se pel tram que passa per l’Hostal del Sol i el Pla de Sant Andreu i connecta l’A-26 amb la boca nord del túnel de la Pinya.
La partida de 67 milions destinada a aquesta peça de la variant d'Olot es presenta als pressupostos de la Generalitat repartida en quatre anualitats diferents (2023, 2024, 2025 i 2026). Per al 2023 s’ha assignat la partida més petita, 193.592,27 euros. Al 2024, d’aquí a un any, ja hi ha una partida de més de 9 milions d’euros que podria significar l’inici de les obres. Per al 2025 la inversió passarà a ser de 21,8 milions i el 2026 es preveu una partida de més de 35 milions per finalitzar el tram.
De moment, la Generalitat només ha assignat pressupost per a la construcció d’aquest tram de la variant d’Olot. No hi ha encara cap partida per la variant de les Preses ni pel túnel de la Pinya. Abans d’executar qualsevol partida, però, caldrà haver enllestit el projecte constructiu que ja es va adjudicar a l’empresa TYPSA l’any passat.
La partida que ha assignat la Generalitat prové del Departament de Territori i està destinada únicament al tram oest de la variant d’Olot, el qual va entre l'enllaç a l’avinguda dels Països Catalans a la connexió amb l’A-26. La infraestructura olotina està repartida en tres grans trams: el que va de l’A-26 fins a l’entrada del túnel de la Pinya, el propi túnel de la Pinya i la variant de les Preses que travessa la plana agrícola de la Vall d’en Bas.
Amb aquesta primera inversió, la variant podria començar a construir-se pel tram que passa per l’Hostal del Sol i el Pla de Sant Andreu i connecta l’A-26 amb la boca nord del túnel de la Pinya.
La partida de 67 milions destinada a aquesta peça de la variant d'Olot es presenta als pressupostos de la Generalitat repartida en quatre anualitats diferents (2023, 2024, 2025 i 2026). Per al 2023 s’ha assignat la partida més petita, 193.592,27 euros. Al 2024, d’aquí a un any, ja hi ha una partida de més de 9 milions d’euros que podria significar l’inici de les obres. Per al 2025 la inversió passarà a ser de 21,8 milions i el 2026 es preveu una partida de més de 35 milions per finalitzar el tram.
De moment, la Generalitat només ha assignat pressupost per a la construcció d’aquest tram de la variant d’Olot. No hi ha encara cap partida per la variant de les Preses ni pel túnel de la Pinya. Abans d’executar qualsevol partida, però, caldrà haver enllestit el projecte constructiu que ja es va adjudicar a l’empresa TYPSA l’any passat.