L'empresa que ha remodelat el Bernabéu serà la responsable del projecte constructiu de les variants d'Olot i les Preses

Es tracta de la multinacional TYPSA, qui ha desenvolupat grans projectes arreu del món

La variant d'Olot ha de passar per la zona de l'Hostal del Sol
La variant d'Olot ha de passar per la zona de l'Hostal del Sol | Martí Albesa
05 de juliol de 2022, 17:37
Actualitzat: 17:50h
Tot i que el Departament de Territori encara no ha fet pública l'adjudicació de la redacció del projecte constructiu de les variants d'Olot i les Preses, Nació Garrotxa ha pogut saber que l'empresa guanyadora de la licitació ha estat TYPSA (Técnica y Proyectos SA). Està previst que la Generalitat publiqui l'adjudicació, a tot tardar, la setmana que ve, tot i que la mesa de contractació ja va adjudicar la redacció del projecte el passat 26 de juny, l'endemà de la publicació de les declaracions d'impacte ambiental que va emetre Acció Climàtica.

La licitació per la redacció del projecte constructiu de les variants d'Olot i les Preses es va iniciar el 23 de febrer d'aquest 2022 i les empreses van tenir un termini d'un mes per presentar-s'hi. En total ho van fer set empreses: una unió temporal formada per Master Plan, Enginyeria Reventós i Subterra ING, una altra fusió temporal entre Esteyco i Tekia, la companyia Ayesa Enginyeria, l'empresa Getinsa Euroestudios, Bac Engineering Consultancy, una tercera unió temporal d'empreses entre Intecsa Inarsa i Meta Engineering, i, finalment, la seleccionada TYPSA.

Durant el procés de selecció es va descartar la proposta de Bac Engineering per ser una oferta massa a la baixa amb un pressupost que era un 29% inferior al que demanava la Generalitat. Tot i això, es dona la circumstància que totes les ofertes presentades van ser per sota els 2 milions d'euros que demanava la Generalitat. La més alta es va situar a 1,7 milions (Getinsa Euroestudios), mentre que la més baixa (Bac Engineering) va estar al voltant del milió i mig.
 

Entrada a Olot des de l'Hostal del Sol. Foto: Martí Albesa


Segons els diferents criteris de la licitació, la mesa de contractació ha acabat seleccionant TYPSA, qui va fer una oferta d'1,6 milions (un 27% més barata que el pressupost de la licitació). La companyia és un grup espanyol d'empreses d'enginyeria, consultoria i arquitectura que té més de 50 anys d'història, 2.800 treballadors i que desenvolupa tota mena de projectes públics i privats arreu del món.

El segell de TYPSA al Bernabéu, Metropolitano o al nou Palau Blaugrana
Entre les obres que ha dut a terme, hi ha l'actual i moderna remodelació de l'estadi del Reial Madrid, el Santiago Bernabeu. En l'àmbit esportiu, TYPSA també ha elaborat el projecte conceptual de l'estadi Wanda Metropolitano de l'Atlètic de Madrid, el projecte d'execució del recinte de la Caja Mágica o el projecte bàsic del nou Palau Blaugrana del FC Barcelona.



Amb relació a infraestructures, TYPSA ha elaborat desenes de projectes, entre els quals hi ha l'assistència tècnica per a l'ampliació de l'eix transversal entre Manresa i Vic, la supervisió de les obres del túnel de les Glòries de Barcelona o el projecte de construcció dels túnels de la línia 9 del metro barceloní. Internacionalment, TYPSA també és responsable de diversos projectes com el metro de Doha, l'autopista interestatal d'Indiana, la línia d'alta velocitat entre Delhi i Calcuta o l'assessorament per la conservació de recursos marins a Centreamèrica i per al programa de modernització de carreteres a Madagascar.

I ara què?
Ara, TYPSA té un any per redactar el projecte constructiu de les variants d'Olot i les Preses i a la tardor del 2023 haurà d'entregar el treball a la Generalitat. El document serà la guia definitiva que detallarà com s'han de desenvolupar les obres de les variants i quin és el cost final de les dues infraestructures. Un cop la Generalitat tingui el projecte executiu, serà moment de trobar el finançament perquè puguin començar els treballs de la nova carretera garrotxina.
Arxivat a